-
Asfaltbetona segu deformācijas un to novēršanas iespējas
Research Papers19 Vehicles, Construction and construction works, Communications, Transport
2011 - 2015 years
2016 - 2020 years
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Asfaltbetona segums (īpašības, pielietojums utt.) | 4 | |
Asfaltbetona deformāciju veidi, to rašanās cēloņi | 5 | |
Asfaltbetona seguma deformāciju prognozēšana | 8 | |
Ceļa slodzes intensitātes aptuvena prognozēšana | 11 | |
Projektam atbilstoša asfaltbetona izvēle | 16 | |
Autoceļa atbilstība projektam | 17 | |
Pareizas ceļu ekspluatācijas regulēšana | 19 | |
Secinājumi | 21 | |
Bibliogrāfija | 22 |
Secinājumi
Pēc informācijas avotu izpētes var secināt, ka pēdējo gadu laikā aizvien lielāka uzmanība tiek pievērsta dramatiskajai situācijai uz Latvijas autoceļiem. Protams, uz autoceļiem rekonstrukcijas darbi notiek, tomēr atvēlētais finansējums nav pietiekams. Lai ceļu rekonstrukcija noritētu ātrāk un kvalitatīvāk, ir jāmaina valsts politika, pretējā gadījumā ceļu laboratorijas speciālisti lietas labā neko nevar darīt, kā tikai cerēt uz to labāko iznākumu.
Tātad, ja finansējums autoceļu būvniecībai netiek palielināts, tad vienīgā opcija ir mēģināt rekonstrukcijas darbus veikt tā, lai atvēlētais mazumiņš pēc iespējas lietderīgāk tiktu izmantots.
Lai valsts piešķirtos resursus izmantotu visefektīvāk, ir jāizbūvē pēc iespējas ilgtspējīgāki autoceļi un šo ilgtspējību var panākt tikai tad, kad ceļš ir izprojektēts atbilstoši satiksmes vajadzībām, kā arī uzbūvēts atbilstoši ceļu specifikācijai un projektam, izmantojot speciāli piemeklētu, visatbilstošāko asfaltbetona “recepti”. Jo precīzāku un reālajai situācijai atbilstošāku informāciju novērojumu ceļā var iegūt par autoceļa īpašībām, jo asfaltbetona rūpnīcā ražotajam asfaltam būs augstāka izturība pret deformācijām.
Protams, ir arī citi veidi, kā pasargāt asfaltbetona segumu no paliekošajām deformācijām, kas neprasa autoceļu rekonstrukciju, bet gan autoceļu ekspluatācijas noteikumu pastiprinātu uzraudzīšanu. Aktīvāk uzraugot, lai tiktu ievērots smago kravu transportēšanas likums, samazinātos kravu pārvedumu skaits dienas laikā un smago automašīnu ass slodzes nepārsniegtu autoceļu izturības robežas, kā rezultātā būtu par vienu asfaltbetona segu deformācijas cēloni mazāk.
Lai uzlabotu ceļu stāvokli un novērstu asfaltbetona segu deformācijas, nepietiek tikai ar labu ceļa segumu. Lai pilnībā nodrošinātu ceļa ilgtspēju, ir nepieciešama gan kvalitāte, gan arī satiksmes dalībnieku pareiza attiecīgā ceļa ekspluatācija, kas izpaužas kā dažādu noteikumu ievērošana.
…
SATURS: *Ievads 3 *Asfaltbetona segums (īpašības, pielietojums utt.) 4 *Asfaltbetona deformāciju veidi, to rašanās cēloņi 5 *Asfaltbetona seguma deformāciju prognozēšana 8 *Ceļa slodzes intensitātes aptuvena prognozēšana 11 *Projektam atbilstoša asfaltbetona izvēle 16 *Autoceļa atbilstība projektam 17 *Pareizas ceļu ekspluatācijas regulēšana 19 *Secinājumi 21 *Bibliogrāfija 22
- Asfaltbetona ieklājējs
-
Asfaltbetona segu deformācijas un to novēršanas iespējas
Research Papers19 Vehicles, Construction and construction works, Communications, Transport
- Preču klasifikācija un identifikācija Latvijas muitā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Preču klasifikācija un identifikācija Latvijas muitā
Research Papers for university49
Evaluated! -
Asfaltbetona ieklājējs
Research Papers for university8
-
Latvijas autoceļu kvalitātes uzlabošana un tā ekonomiskais ieguvums
Research Papers for university47
Evaluated! -
NISSAN 200SX S13 dzinēja demontāža, montāža un defektēšana
Research Papers for university25
Evaluated! -
Zemitānu stacijas darba tehniskais un ekspluatācijas raksturojums
Research Papers for university16