Lai personu varētu atzīt par vainīgu pārkāpuma izdarīšanā, jāvērtē, vai transportlīdzekļa vadītāja vadītā transportlīdzekļa ātrums fiksēts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un vai ceļu policija ir pierādījusi transportlīdzekļa vadītāja vainu pārkāpuma izdarīšanā.
Tiesu praksē autovadītāji min dažādus iemeslus, kuri, viņuprāt, ietekmē ar radaru veikto mērījumu precizitāti, piemēram, 1) satiksmes intensitāte, proti, transportlīdzekļa vadītāji uzskata, ka tās rezultātā ātrums tiek fiksēts nevis viņiem, bet kādam līdzās braucošajam citam transportlīdzeklim, kā arī iebilst, ka intensīvā satiksmes plūsmā nav iespējams pārkāpt atļauto braukšanas ātrumu; 2) laikapstākļi - kas nav ļāvuši precīzi noteikt konkrēto transportlīdzekli. Tāpat arī būtiski uzsvērt to, ka vadītāji mēdz apgalvot, ka viņiem nav ticis uzrādīts mērījumu rezultāts un arī pats radars ne, un līdz ar to tiek izteiktas šaubas, vai ātruma noteikšanā inspektors vispār ir izmantojis radaru.
No tiesu praksē sastopamajiem gadījumiem visbiežāk personas lūdz tiesai apturēt lēmuma darbību par transportlīdzekļa vadīšanas tiesību atņemšanu ar pamatojumu, ka transportlīdzekļa vadīšanas tiesības ir nepieciešamas darba pienākumu izpildei vai privātās dzīves vajadzībām. Tomēr tiesu prakse ir diezgan konsekventa, un šādi lūgumi visbiežāk tiek noraidīti kā nepamatoti.
…