Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:624992
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.12.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 10 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
Literatūras apskats   
1.  Atkritumi   
2.  Bīstamie atkritumi Latvijā   
2.1.  Baterijas   
2.2.  Akumulatori   
3.  Iepakojumi   
II  Pētnieciskā daļa   
  Secinājumi   
  Nobeigums   
  Izmantotā literatūra   
Extract

Sadzīves atkritumu pārstrādes iespējas Latvijā ir ļoti ierobežotas. Lai atkritumus varētu pārstrādāt un izmantot kā izejvielas, vispirms nepieciešams to šķirošana.
Pašlaik izgāztuvēs šķirošana notiek manuāli. To ar rokām dara bezpajumtnieki un citi maznodrošinātie. Šādi darbi ir bīstami cilvēka veselībai, jo izgāztuvēs kopā ar sadzīves atkritumiem nonāk arī bīstamie atkritumi ( BA ).
Bīstamo atkritumu otrreizējā pārstrāde ir viens no veidiem, kā samazināt šo atkritumu daudzumu, tas ir, samazināt piesārņojuma slodzi, vienlaicīgi risinot ražošanas izejvielu problēmas. Pasaulē atkritumu otrreizējai pārstrādei pievērš arvien lielāku uzmanību. Arī Latvijā privātie uzsākuši bīstamo sadzīves atkritumu savākšanai, lai pārstrādātu vai tālāk nogādātu pārstrādes uzņēmumiem.
Atkritumu otrreizējai pārstrādei nepieciešams priekšnoteikumu ir atkritumu savākšana un šķirošanai, vai arī dalītā atkritumu savākšana, kad pats bīstamo atkritumu ( BA ) radītāji piedalās šajā procesā.
Kā jau iepriekš tika pieminēts, Latvijā atkritumu pārstrāde un šķirošana ir pasīva. Tāpēc šī projekta mērķis ir noskaidrot un izpētīt Jelgavas 4. vidusskolas skolēnu, viņu vecāku un skolotāju, kā sabiedrības daļas, zināšanas atkritumu šķirošanas jomā, attieksmi pret šo problēmu, esošo rīcību un novērtējumu sakarā ar atkritumu šķirošanas problēmu. Un, lai veiktu šo pētījumu būtu jāveic aptauja, jāintervē zinoši cilvēki, kas ir saistīti ikdienā arī atkritumu šķirošanas jautājumu, kā arī jāsniedz teorētiski – analītiska informācija par atkritumu esošo šķirošanas problēmu. Tādējādi darba udevumi ir: 1) iepazīties ar pieejamo literatūru
2) veikt nepieciešamās aptaujas 3) intervēt skolas saimniecības daļu, skolēnu vecākus 4) uzrakstīt darbu un prezentēt projekta rezultātus 5) izveidot informatīvu stendu skolā. Hipotēze: sabiedrība vēl nav gatava veikt sadzīves atkritumu šķirošanas pamatpasākumus(šķirošana mājas apstākļos, savākšana, utilizēšana).…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register