Sadzīves atkritumu pārstrādes iespējas Latvijā ir ļoti ierobežotas. Lai atkritumus varētu pārstrādāt un izmantot kā izejvielas, vispirms nepieciešams to šķirošana.
Pašlaik izgāztuvēs šķirošana notiek manuāli. To ar rokām dara bezpajumtnieki un citi maznodrošinātie. Šādi darbi ir bīstami cilvēka veselībai, jo izgāztuvēs kopā ar sadzīves atkritumiem nonāk arī bīstamie atkritumi ( BA ).
Bīstamo atkritumu otrreizējā pārstrāde ir viens no veidiem, kā samazināt šo atkritumu daudzumu, tas ir, samazināt piesārņojuma slodzi, vienlaicīgi risinot ražošanas izejvielu problēmas. Pasaulē atkritumu otrreizējai pārstrādei pievērš arvien lielāku uzmanību. Arī Latvijā privātie uzsākuši bīstamo sadzīves atkritumu savākšanai, lai pārstrādātu vai tālāk nogādātu pārstrādes uzņēmumiem.
Atkritumu otrreizējai pārstrādei nepieciešams priekšnoteikumu ir atkritumu savākšana un šķirošanai, vai arī dalītā atkritumu savākšana, kad pats bīstamo atkritumu ( BA ) radītāji piedalās šajā procesā.
Kā jau iepriekš tika pieminēts, Latvijā atkritumu pārstrāde un šķirošana ir pasīva. Tāpēc šī projekta mērķis ir noskaidrot un izpētīt Jelgavas 4. vidusskolas skolēnu, viņu vecāku un skolotāju, kā sabiedrības daļas, zināšanas atkritumu šķirošanas jomā, attieksmi pret šo problēmu, esošo rīcību un novērtējumu sakarā ar atkritumu šķirošanas problēmu. Un, lai veiktu šo pētījumu būtu jāveic aptauja, jāintervē zinoši cilvēki, kas ir saistīti ikdienā arī atkritumu šķirošanas jautājumu, kā arī jāsniedz teorētiski – analītiska informācija par atkritumu esošo šķirošanas problēmu. Tādējādi darba udevumi ir: 1) iepazīties ar pieejamo literatūru
2) veikt nepieciešamās aptaujas 3) intervēt skolas saimniecības daļu, skolēnu vecākus 4) uzrakstīt darbu un prezentēt projekta rezultātus 5) izveidot informatīvu stendu skolā. Hipotēze: sabiedrība vēl nav gatava veikt sadzīves atkritumu šķirošanas pamatpasākumus(šķirošana mājas apstākļos, savākšana, utilizēšana).…