-
Atmiņas izkopšana
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
1.1. | Amiņas definīcijas daudzveidība | 6 |
1.2. | Atmiņas klasifikācija | 7 |
1.2.1. | Pēc informācijas ilguma | 8 |
1.2.2. | Pēc informācijas grupēšanas pazīmēm | 8 |
1.2.3. | Pēc iegaumēšanas mērķa | 9 |
1.2.4. | Pēc maņu orgāniem | 9 |
1.2.5. | Pēc iegaumēšanā dominējošās psihes sistēmas | 10 |
1.2.6. | Pēc izcelsmes | 10 |
2. | Iegaumēt un atcerēties | 11 |
2.1. | Dzejoļu iegaumēšana | 11 |
2.2. | Svešvalodas vārdu iegaumēšana | 12 |
2.3. | Mācību kartotēka | 13 |
3. | Aizmiršana | 13 |
4. | Kā iegaumēt | 15 |
4.1. | Ja materiāls jāatceras dažas dienas | 16 |
4.2. | Ja materiāls jāatceras ilgu laiku | 17 |
5. | Atcerēšanās ar asociāciju palīdzību | 17 |
6. | Mnemoniski skaitļu iegaumēšanas paņēmieni | 18 |
7. | Kā atcerēties cilvēku vārdus un izskatu | 19 |
8. | Zinātniski pētnieciskā darba pētnieciskā daļa | 21 |
8.1. | Respondentu raksturojums | 21 |
8.2. | Aptaujas rezultāti | 27 |
8.3. | Vingrinājumu uzdevumi | 27 |
Secinājumi | 31 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 32 | |
Pielikumi | 33 |
Ievads
Es šo tēmu izvēlējos, jo atmiņas nozīme ir nepārvērtējama ikdienas norisēs. Atmiņa ļauj mums atcerēties, kurš ir mūsu draugs, kurš – ienaidnieks, veikt ikdienišķas darbības, izcelties citu vidū ar zināšanām. Cilvēka atmiņas kvalitāte nosaka inteliģences līmeni, jo informācijas daudzums mums visiem ir pietiekošs, bet to, cik daudz mēs no tā spējam atcerēties, nosaka tas, kādā pakāpē ir attīstīta mūsu atmiņa. Nenoliedzami, svarīgi ir trennēt atmiņu un atvieglot savu dzīvi, izmantojot efektīvākās metodes pēc iespējas kvalitatīvākas atmiņas darbībai. Uzskatu, ka izvēlētā tēma ir aktuāla, jo jau esošās un jauniegūtās informācijas aizmiršana un nespēja to atcerēties, tāpat kā teiciens „ Es to zinu, bet uzreiz nevaru atbildēt” ir ļoti izplatīts cilvēku vidū.
Uzskatu, ka šis zinātniski pētnieciskais darbs ir noderīgs ikvienam cilvēkam, kurš vēlas sasniegt izcilus rezultātus visdažādākajās specialitātēs.
Hipotēze: Skolēni nav informēti par iegaumēšanas metodēm, kuras sniedz ilglaicīgu informācijas atcerēšanos.
Darba mērķis: Noskaidrot progresīvākās iegaumēšanas metodes un atmiņas attīstīšanas iespējas.
Darba uzdevumi:
1. Sniegt teorētisku informāciju par atmiņu, tās veidiem un klasifikāciju;
2. Izpētīt, kā efektīvi un ilglaicīgi atcerēties, izmantojot iegaumēšanas metodes ;
3. Izpētīt aizmiršanas novēršanu ;
4. Anketējot, noskaidrot DACVĢ skolēnu informētību par iegaumēšanas metodēm;
5. Noskaidrot labas atmiņas nepieciešamību.
1. Literatūras apskats
1.1. Atmiņas definīcijas daudzveidība
Atmiņa:
• ir iegūtās pieredzes iegaumēšana, saglabāšana un reproducēšana.
• ir viena no vispopulārākajām cilvēka psihes īpatnībām. [7;91]
• mūsu saprāta spēja fiksēt informāciju, to uzglabāt un, kad vajadzīgs, reproducēt vai aktualizēt.
• spēja saglabāt un atcerēties iepriekšējo pieredzi.
• savieno pagātni, tagadni un nākotni, un tai ir svarīga loma izziņas, attīstības un mācību procesā. [2;43]
• psihiska izziņas sistēma, kas nodrošina informācijas iegaumēšanu, saglabāšanu, aktualizēšanu un aizmiršanu.
• dod iespēju uzkrāt pieredzi.
• ir viens no cilvēka personības un individualitātes veidošanās, viņa „es” nepārtrauktas eksistences nosacījumiem.[1;441]
• atmiņa ir informācijas saglabāšana par kādu signālu pēc tam, kad paša signāla darbība jau izbeigusies.[4;170]
…
Zinātniski pētnieciskais darbs par atmiņu. Teorija,atmiņas trennēšanas vingrinājumi, pētījums utt.
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni
Research Papers for secondary school28
-
Atmiņas veidi, procesi un raksturojums
Research Papers for secondary school7
-
Atmiņas izpēte
Research Papers for secondary school20
-
Atmiņas procesi
Research Papers for secondary school4
-
Salaspils 2.vidusskolas 10.-12.klašu skolēnu un skolotāju atmiņas stāvoklis un tā uzlabošanas iespējas
Research Papers for secondary school24