-
Atmiņas veidi
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Atmiņas pamatveidi | 4 | |
a.Sensorā | 4 | |
b.Īslaicīgā | 5 | |
c.Ilglaicīgā | 6 | |
i.Iegaumēšana | 7 | |
ii.Saglabāšana | 8 | |
iii.Reducēšana | 8 | |
Aizmiršana | 9 | |
Citi atmiņas iedalījuma veidi | 10 | |
a.Tēlainā atmiņa | 10 | |
b.Vārdiski loģiskā atmiņa | 11 | |
c.Motoriskā atmiņa | 11 | |
d.Emocionālā atmiņa | 11 | |
Atmiņas individuāli tipoloģiskās īpatnības | 12 | |
Secinājumi | 13 | |
Izmantotā literatūra | 14 |
„Tas, ko agrāk esam uztvēruši, pārdzīvojuši, darījuši, var zināmos apstākļos mūsu apziņā atveidoties arī tad, kad šie priekšmeti vai notikumi uz mums vairs tieši neiedarbojas” . Atmiņa ir viens no interesantākajiem psihiskajiem procesiem un cilvēka dzīvē spēlē ļoti lielu lomu. Tā ir iespēja dzīvot tagadnē un ieskatīties pagātnē. Atmiņa ir pamats cilvēkam, jo viss ko darām un zinām ir balstīts uz iepriekš zināmām lietām – tātad atmiņas.
Grāmatā „Psiholoģija vidusskolai” raksta, ka par labu atmiņu sauc tikai labi strukturētu atmiņu, kur katrs jēdziens atrodas savā vietā . Kolominska sarakstītajā grāmatā „Cilvēks: psiholoģija” ir izteikta varbūtība, ka laba atmiņa ir tāda, kurā apvienoti visi tās viedi un tipi. Un tiešām šāds cilvēks ir pastāvējis, ar absolūto atmiņu, un viņu pētīja tolaik jaunais psihologs A. Lurijs. Grāmatā šim cilvēkam vārds nebija, tas bija aizvietots ar „Š”. „Š” bija laikraksta reportieris, kurš uz plānošanas sapulcēm nekad neņēma neko, kur pierakstīt dienas plānu, viņš lieliski atcerējās un pēc tam bez problēmām varēja nosaukt visu paredzēto programmu. Viņa atmiņa bija arī ļoti noturīga, jo viņš pēc 15 – 16 gadiem varēja nekļūdīgi atkārtot sarežģītas vārdu virknes utt. Šo visu lasot, mums vienkāršiem cilvēkiem, liekas, ka viņām gan ir paveicies, bet īstenība nemaz nebija tik skaista. Viņa problēma bija tā, ka viņš neprata aizmirst. Visa informācija burtiski klājās viena uz otras, un tas traucē atmiņas darbību. Nācās izstrādāt īpašu aizmiršanas taktiku, lai atbrīvotu atmiņu no tā, kas nav vajadzīgs.
Atmiņai ir izcila nozīme personības identitātē. To spilgti formulējis režisors: „Tikai tad, kad sākam atmiņu zaudēt – kaut vai pa drusciņai – sākam saprast, ka tieši atmiņa nosaka dzīvi. Dzīve bez atmiņas vispār nav dzīve. Atmiņa nosaka mūsu jūtas, spriedumus, domu skaidrību, pat mūsu rīcību. Bez tās mēs neesam nekas ”(Bunuel, 1984, 4-5lpp)
Rakstīt par atmiņu es izvēlējos tāpēc, ka man gribējās vairāk uzzināt par atmiņu un tās veidiem. Ikdienā nebūtu lasījusi grāmatas, un pētījusi kā tā darbojās un cik ilgi informācija saglabājās katrā no atmiņas fāzēm. Šajā darbā apskatīšu, kas ir atmiņa, kādi ir tās veidi un kādi atmiņas procesi.
…
Darbā ir par atmiņas pamatveidiem - sensoro, īsliacīgo un ilglaicīgo atmiņu. Par citiem atmiņas veidiem - tēlainā atmiņa, vārdiski loģiskā, motoriskā un emocionālā atmiņa. Neliels ieskats arī atmiņas procesos - iegaumēšana, saglabāšana un reproducēšana. IR apraksts arī par aizmiršanu.
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Atmiņas veidi un to attīstīšanas paņēmieni
Research Papers for secondary school28
-
Atmiņas veidi, procesi un raksturojums
Research Papers for secondary school7
-
Atmiņas procesi
Research Papers for secondary school4
-
Jauniešu temperamenta tipa saistība ar sapņu veidiem
Research Papers for secondary school22
-
Informācijas uztveres veidi un to ietekme uz jauniešu mācīšanās stiliem
Research Papers for secondary school21