Mēs dzīvojam 21. gs, kas ir nepārtrauktas rosības, nemierīguma un trauksmes laiks. Nevar zināt, kas var notikt nākamajā mirklī un, mūsuprāt, pusaudži to izjūt visvairāk, jo pusaudžiem ir jāizprot sava identitāte, jāpieņem tas, kā viņi tiek novērtēti un jāspēj integrēties pieaugušo sabiedrībā. Daudzi aspekti spēj ietekmēt šos procesus. Šajā zinātniski pētnieciskajā darbā tiks aplūkoti daži no tiem.
Laikmetā, kurā izglītība ir kļuvusi par sākuma kapitālu dzīves kvalitātes uzlabošanai, izglītības iestādes ieņem ar vien nozīmīgāku lomu tās veidošanā. Jūtama sabiedrības tendence tiekties pēc izglītības iegūšanu mūža garumā. Lai skaidrāk apzinātu savas spējas un tās attīstītu visa mūža garumā, svarīgi tās atklāt jau agrīnā vecumā, un tādēļ skola, kā pirmā sertificēta iestāde, izglītības sistēmā ir kļuvusi par investīcijas iespēju katra indivīda spējām. Skola ir tā, kur pusaudzis pavada lielu daļu savas dienas, un arī ārpus skolas pusaudzi nepamet domas par skolu – mājasdarbi, pārbaudes darbi, novērtējums, attiecības ar skolotājiem un klasesbiedriem. Šis vecumposms tiek identificēts ar notiekošo skolas vidē. Tā kā šis posms ir tik nozīmīgs turpmākajai attīstībai tad svarīgi, kādā veidā pusaudzis veido savu attieksmi pret izglītību. …