Research Papers
Art, History and Culture
Music
Audzēkņu ritma izjūtas attīstība VIA ritmgrupas darbībā-
Audzēkņu ritma izjūtas attīstība VIA ritmgrupas darbībā
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 9 | |
TEORĒTISKĀ DAĻA | 11 | |
1. | VIA kā darbības veids un tā attīstība | 11 |
2. | Nepieciešamo dotību pārbaude un attīstība VIA ritmgrupas mūziķim | 14 |
2.1 | Muzikālās dzirdes attīstība | 15 |
3. | Jēdziena Ritms definīcija un nozīme | 18 |
3.1 | Ritma jēdziena raksturojums un tā būtība | 20 |
3.2 | Ritma būtība | 22 |
3.3. | Ritms un motorika | 23 |
3.4. | Muzikālā ritma izjūta | 24 |
3.5. | Ritma izjūtas attīstība | 26 |
4. | Pusaudža psiholoģiskās īpatnības | 29 |
5. | Metodes būtība un praktiskā darba metožu apraksts | 35 |
5.1. | Metodes būtība | 35 |
5.1.2. | Demonstrēšanas metode | 36 |
5.1.3. | Analoģijas metode | 37 |
5.1.4. | Problēmu meklējuma metode | 37 |
6. | Vingrinājuma kompleksa VIA ritmgrupas mūziķu nepieciešamo mūzikalo spēju attīstībai aprobācija eksperimentālajā mācību procesā | 39 |
6.1. | Darba posmi strādājot ar audzēkņu muzikālo spēju attīstību | 45 |
Secinājumi | 53 | |
Izmantotā literatūra | 54 | |
Pielikumi | 56 |
Vokāli instrumentāla ansambļa (turpmāk VIA) pamatā ir ritma grupa (bas in sitamie instrumenti), un ja ritmgrupas partijas nav labi izstrādātas un pārdomātas, tad mūzika, kuru viņi atskaņo, nav kvalitatīva un grūti uztverama klausītājiem. Šāda veida parādībai var būt vairāki paskaidrojumi un viens no tiem izriet no VIA būtības un, protams, no repertuāra, tas ir, VIA atskaņo parsvarā populāro mūziku – vieglās mūzikas žanru. Mūziku, klausoties kuru var dejot. Un, lai to varētu darīt, ir nepieciešams konkrēts ritms, un, precīzs, biezs un harmoniski attīstīts bas.
VIA ritmgrupas mūzikantu profesionalitāti, galvenokārt, nosaka tas, kā šie muzikanti tika mācīti un gatavoti šāda veida darbam. Tātad, lai no cilvēka sanāktu labs ritmgrupas mūzikants, noteikti ir nepieciešams pareizi un mērķtiecīgi viņu tam gatavot. Protams, ir iespējams atrast daudz piemēru mūzikā, kad cilvēkam nav nekādas mūzikālās izglītības, bet viņš ir izcils ritmgrupas mūzikants (Jaco Pastorius, Marcus Miller, Dennis Chambers). Tomēr tie ir dzrīzāk izņēmumi, kas nevar noteikt kopējo tendenci, kaut arī papildina vispārējo ainu.
Izejot no iepriekš minētā apgalvojuma, dotā pētījuma mērķis ir izpētīt ritma izjūtas attīstības procesu VIA ritma grupas darbībā.
Petījuma objekts – mūzikālo spēju attīstība.
Petījuma priekšmets – metodes un vingrinājumu kompleks, kas veicina mūzikālo spēju attīstību.
Petījuma hipotēze – petījumā izstrādāta VIA nodarbību secība un vingrinājumu kompleks veicina nepieciešamu VIA muzicēšanā iemaņu un muzikālo spēju attīstību.
Petījuma uzdevumi ir
1)Noteikt mūzikalās spējas kuras ir nepieciešamās mūziķim, lai tas varētu sekmīgi spēlēt ritmgrupā, un kā tās būtu iespejams attīstīt.
2)Raksturot pusaudžu psihiskās īpatnības.
3)Noteikt metodes, kuri veicinās nepieciešamo VIA mūzicēšanā mūzikalo spēju attīstību.
4)Aprobēt piedavāto vingrinājumu kompleksu un apkopot rezultātus.
Petījuma metodes –
1)psiholoģiskās, pedagoģiskās un metodiskās literatūras izpēte, salīdzinājums un apkopojums
2)personīgas pedagoģiskās pieredzes izmantošana
3)analoģijas metode
4)novērošana
5)demonstrācijas metode
6)problēmu meklējuma metode
7)darba praktiskās metodes apmacības procesā(darbs ar noteiktām ritmiskiem zīmējumiem, improvizācija, kopēja mūzicēšana)
Petījuma bāze – mūzikālā studija uz Ļuterāņu baznīcas bāzes. 5 skolnieki (14 – 17 gadu vēcuma).
Bakalaura darba izstradāšanas procesā tika izmantota dažāda pēc sava satura literatūra, kuru analizējot bija iespējams iepazīties ar dažādām pieejām dotai problēmai un arī saskarties ar viedokļu nesaskaņu dotās problēmas izpētē. Tomēr, neskatoties uz dotās tēmas, neparprotamu aktualitāti un perspektīvu praktiskajā pielietojumā, var teikt, ka tā nav pietiekami izpētīta. Par to var spriest arī pēc literatūras klāsta, kurš ir diezgan šaurs un nespēj sniegt vispārīgu ieskatu un problēmas aprakstu, kā arī kopumā rada tikai daļēju, nepilnu risinājumu. Tieši tādēļ rodas nepieciešamība ne tikai izdalīt galvenās problēmas, veidojot to kopsavilkumu, bet arī būtiski tās papildināt, kas arī daļēji tiks veikts dotajā darbā.
…
Zinātniskais darbs izstrādāts mūzikas pedagoģijas nozarē. Darbs sastāv no šādām daļām: 1. VIA kā darbības veids un tā attīstība. 2. Muzikālo spēju būtība. 3. Pusaudžu psiholoģiskās īpatnības. 4. Metodes būtība un praktiskā darba metožu apraksts. 5. Piedāvāta vingrinājumu kompleksa aprobācija.
- Audzēkņu ritma izjūtas attīstība VIA ritmgrupas darbībā
- Mūzikas uztvere bērna attīstībā
- Pianista atmiņas attīstība klavierspēles mācību procesā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Pianista atmiņas attīstība klavierspēles mācību procesā
Research Papers for university32
Evaluated! -
Mūzikas uztvere bērna attīstībā
Research Papers for university5
Evaluated! -
Muzikālās audzināšanas nozīme bērna attīstībā. Ieteikumi vecākiem
Research Papers for university4
-
Populārās mūzikas un tās tehnoloģiju attīstība sociālo un politisko apstākļu ietekmē
Research Papers for university26
Evaluated! -
Mūzikas uztvere bērna attīstībā
Research Papers for university14