Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:257643
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.12.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 18 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    4
1.  SASKARSMES BŪTĪBA UN TĀS STILI PEDAGOĢISKAJĀ PROCESĀ    6
1.1.  Pedagoģiskās saskarsmes būtība    8
1.2.  Audzinātāja loma un audzināšanas metodes pedagoģiskajā saskarsmē    10
1.3.  Audzināšanas apstākļi ģimenē. Anketa un tās rezultāti    13
2.  JAUNIEŠU VECUMPOSMA PSIHOLOĢISKĀS UN SOCIĀLO PRASMJU ĪPATNĪBAS    16
2.1.  Jauniešu pašvērtējums un anketas ”Pašapziņas novērtējums rezultāti    19
2.2.  Sociālā attieksme, uzvedība, agresija. Anketu ”Skolas dienesta viesnīca” un „Es starp citiem” rezultāti    21
3.  SASKARSMES BARJERAS AUDZINĀŠANAS PROCESĀ    24
3.1.  Audzinātāju kļūdas saskarsmē ar audzēkņiem    25
3.2.  Komunikācijas psiholoģiskās barjeras un anketas „Audzēkņu savstarpējās attiecības” rezultātu apkopojums    26
4.  AUDZINĀTĀJA PRASME VEIDOT POZITĪVU SASKARSMI    28
4.1.  Skolotāja profesionālās ētikas kodekss    29
4.2.  Skolotāja attiecības ar audzēkņi un anketas „Es vēlos iepazīties ar Tevi” rezultāti    30
  SECINĀJUMI    32
  PIELIKUMI    33
  LITERATŪRA    41
Extract

Cilvēks nedzīvo pasaulē viens, bet kopā ar līdzcilvēkiem. Kopējā darbā, sadzīvē, sarunās notiek apmaiņa ar informāciju, ideāliem, idejām, pieredzi, tiek salīdzināti vērtējumi un izkopta prasme rīkoties saskaņoti. Cilvēka dzīvei stabilitāti un nozīmi piešķir tas, ka viņu domas, rīcība un darbs tiek novērtēti un ir kādam vajadzīgi. Skolā viena no svarīgākajām un aktuālākajām problēmām ir pedagoģiskās saskarsmes veidošana. Savstarpējā kontaktēšanās starp audzēkņiem un pedagogiem, pašu audzēkņu starpā, pedagogs ar pedagogu un pedagogiem ar vecākiem.
Tēmu – „Audzinātājas un audzēkņu saskarsme skolas dienesta viesnīcā” izvēlējos tāpēc, ka skolas dienesta viesnīcā, kurā es strādāju par audzinātāju, šīs problēmas pastāv. Man kā audzinātājai rodas daudz un dažādu saskarsmes situāciju, kurām atrast risinājumu ir grūti, rodas arī konfliktsituācijas( pirmā reize, kad ir prom no mājām, audzēkņu adaptēšanās jaunos , neierastos apstākļos, alkohola lietošana, smēķēšana viesnīcas telpās, personīgā higiēna, istabu uzkopšana u.c.) Audzināšanas darbā no tām izvairīties nevar, jo audzēkņu kontingents ir dažāds( ir arī korekcijas grupa). Audzēkņi ierodas no dažādām vietām, ar dažādu zināšanu līmeni, dažādiem raksturiem, ar atšķirīgiem dzīves uzskatiem un sociāliem apstākļiem. Ar šo raibo dažādību ir jātiek galā. Lai audzināšana būtu efektīva audzēkņos jāizraisa pozitīvas emocijas par to, ko mēs no viņa vēlamies panākt. Nepareizi veidotas attiecības var padarīt audzēkņus noslēgtus, izraisīt viņos neuzticību, rodas disciplīnas pārkāpumi, pat agresiju. Ļoti daudz jāsadarbojas ar vecākiem, kuriem arī ir jāpalīdz saprast savus bērnus. Prakse rāda, ka skolā strādā pedagogi, kuri neizprot jauniešus, un mājās arī ir nesaskaņas dažādu dzīves uzskatu dēl, kā rezultātā rodas konflikti: vecāki – skola, audzēknis - vecāki, audzēknis – audzinātāja.
Skolās disciplīna ir kļuvusi par audzinātāju galveno problēmu. Audzēkņu uzvedības problēma netiks atrisināta, kamēr nebūs saskatīta un pareizi lokalizēta pamatkļūda, ar kuru jāsastopas audzinātājiem. Mēs saskaramies ar tiem pašiem jautājumiem, ar kuriem audzinādami savus bērnus, saskaras vecāki. Plašās sociālās pārmaiņas ir ietekmējušas attiecības starp skolotājiem un audzēkņiem, starp vecākiem un bērniem, zuduši ir vecie paradumi. Pārsvarā visas problēmas, kas ir dienesta viesnīcā, ir sociālas problēmas, tās atspoguļo kļūmīgas attiecības. Audzēkņu uzvedības un saskarsmes problēmas var risināt, uzlabojot skolotāju zināšanu un prasmju līmeni.
Mans mērķis savā darbā ir mēģināt atrast saskarsmes problēmu cēloņus starp audzinātāju un audzēkņiem, noteikt veidus, kā izvairīties un mēģināt atrast risinājumu labvēlīgai saskarsmei. Svarīgi ir saprast, ka pret audzēkni ir jāizturas ar cieņu un sapratni, tāpat kā pret jebkuru pieaugušu cilvēku. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1170930
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register