Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:674078
Author:
Evaluation:
Published: 06.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 13 units
References: Used
Extract

Savā darbā es gribu aprakstīt pirmsskolas skolotājas darbību. Ar pirmsskolas skolotājas darbību būs saistīts arī mans maģistra darbs.
Strādājot pirmsskolas izglītības iestādē par pirmsskolas skolotāju, es varu teikt, ka audzināšanas un mācību darbā galvenā un noteicošā loma ir pedagogam (pirmsskolas skolotājai) – pedagoga zināšanam un prasmēm. No pirmsskolas skolotājas ir atkarīgs audzināšanas un izglītošanas darba saturs, līmenis, organizācijas veids. Ne mazāka loma ir auklei, kura gan tieši, gan netieši piedalās audzināšanas un mācību darbā.
Mācību un audzināšanas darba plānošana izvirza konkrētus uzdevumus katram pedagogam. Pirmsskolas skolotājai labi jāpārzin un jāievieš praktiskajā darbā mūsdienu pedagoģijas un psiholoģijas atzinumi. Katram pedagogam regulāri jāceļ sava kvalifikācija, sekojot jaunākajām pedagoģijas, psiholoģijas un mācīšanas metodikas atziņām (1, 5.lpp.).
Pirmsskolas skolotājas uzdevums ir radīt apstākļus, kas motivētu pirmsskolas vecuma bērnu darbībai, ņemot vērā viņa personību, spējas, prasmes un iepriekšējo pieredzi. Neaizrādot un nekritizējot, ja bērns cenšas, bet rezultāts tomēr nav apmierinošs. Ir jāsaprot, ka bērns cenšas tik, cik viņš var. Pirmsskolas skolotājas uzdevums ir veicināt bērna darbotiesprieku, uzslavējot jebkuru rezultātu.
Rakstot par pirmsskolas skolotājas darbību, es pievērsu savu uzmanību arī definīcijam no „Pedagoģijas terminu skaidrojošās vārdnīcas” un „Psiholoģijas vārdnīcas”.
Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīcā jēdziens „darbība” tiek raksturots kā kustība, pāreja citā stavoklī; cilvēka kustību, dzīvīguma svarīgākā izpausme, vitālās enerģijas izlietojums. Process, kurā izpaužas cilvēka aktīva attieksme pret apkārtējo vidi, īstenību, mērķtiecīga apkārtējās vides un paša cilvēka pārveidošana. Cilvēka darbību rosina viņa vajadzības, kas atspoguļojas viņa apziņā kā vajadzību apmierināšanai nepieciešamu objektu un darbību tēli. Vajadzību apmierināšana ir mērķis (6, 33.lpp.), kas nosaka darbības virzību. Cilvēkam ir svarīgi apzināties savas darbības mērķi.
Vārdam „darbība” ir arī otra nozīme - darbošanās, darbs konkrētā jomā, nozarē, kas raksturīgs cilvēkam kā sabiedriskai būtnei.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register