Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:854613
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.11.2019.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    1
  Riepu protektors    1
  Vasaras riepas un ziemas riepas    2
  Vissezonas riepas    4
  Restaurētās riepas    5
  Gludās un daļēji gludās riepas    6
  “RUNFLAT” riepas    6
  Riepu spiediens    7
  Rites pretestība    8
  Riepu uzglabāšana    10
  Akvaplanēšana    12
  Riepu pildīšana ar slāpekli    12
  Riepu plaisas un nodilums    13
  Izmantotā literatūra    15
Extract

Riepu pildīšana ar slāpekli
Lasot tēmai veltītus rakstus specializētajos izdevumos vai forumos, dažkārt rodas iespaids, ka riepu pildīšana ar slāpekli ir ievērojami labāka par piepūšanu ar gaisu. Tiesa, riepu pildīšana ar slāpekli tiek plaši izmantota komerciālās un militārās aviācijas nozarē, trases sacīkšu automobiļos un lielajās inženiertehniskajās iekārtās.
Gaiss, ko elpojam, sastāv no 78% slāpekļa, 21% skābekļa un 1% dažādu citu elementu. Tātad gaisā, kuru izmantojam, lai piepūstu sava auto riepas, slāpekļa īpatsvars jau tāpat ir visai ievērojams. Zinot, ka specializētajā riepu pildīšanā ar slāpekli tā īpatsvars ir līdz 99%, atšķirība no parastās piepūšanas var izrādīties niecīga.
Kā visas gāzes, arī slāpeklis ir pakļauts izplešanās likumu iedarbībai, kas notiek vai nu temperatūras paaugstināšanās ietekmē, vai arī pazemināšanās radītā kondensācijas procesā. Kā pārbaudīts, jebkura temperatūras celšanās par 8°C veicina spiediena palielināšanos par 0,1 bāriem un otrādi.

Līdzīgās īpašības :
1. Tāpat kā skābekli, arī slāpekli ietekmē temperatūras izmaiņas. Tādēļ līdz ar rudens iestāšanos būtu nepieciešams nedaudz palielināt spiedienu riepās.
2. Tāpat kā skābeklis, arī slāpeklis spēj izkļūt cauri gumijai, taču nedaudz lēnāk.
3. Pat ja riepu pildīšana ar slāpekli pasargā iekšējo struktūru no rūsas (pretēji skābeklim, slāpeklis nevada mitrumu), vajadzētu atcerēties, ka atmosfēras spiediena rezultātā skābeklis iekļūst riepās no ārpuses, un neliela rūsa iekšpusē tomēr turpina rasties.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register