Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:368114
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.04.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 18 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Konkurence un tās veidi    5
1.1.  Pilnīgā konkurence    7
1.2.  Monopolistiskā konkurence    8
1.3.  Oligopols    8
1.4.  Monopols    9
2.  Konkurence automobiļu tirgū    11
2.1.  Firmu skaits nozarē un galvenie konkurenti    11
2.2.  Sortiments    13
2.3.  Ģeogrāfiskais sadalījums    15
2.4.  Tirgus segmentēšanās    15
2.5.  Sadales kanāli    17
2.6.  Spēja ietekmēt cenu līmeni    18
2.7.  Produkta diferencētības pakāpe    18
2.8.  Ārpuscenas konkurence    21
2.9.  Spēja iekļūt nozarē    23
3.  Valsts un citu organizāciju regulējoša loma    26
  Secinājumi un priekšlikumi    29
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    32
Extract

Jaunu automobiļu tirdzniecība Latvijā aktīvi notiek jau 8 gadus. Nozare pa šo laiku ir augusi un attīstījusies. Uz doto brīdi šajā nozarē darbojas vairāk kā 40 uzņēmumi. Ja apskata automobiļu tirdzniecības apjomu, nākas secināt, ka tas arvien pieaug, ar katru gadu arvien vairāk pieaug arī firmu skaits nozarē, šī rādītāja tempiem gan ir tendence ar katru gadu samazināties.
Augstāk minētais pamato izvēlētā temata aktualitāti. Darbs varētu ieinteresēt pašus automobiļu tirgotājus un arī daudzus citus uzņēmumus, kam ir saistība ar šo nozari, piemēram, līzinga kompānijas, bankas, apdrošinātājus, dažādu auto piederumu un rezerves daļu ražotājus un pārdevējus. Pati nozare firmu skaita ziņā ir visai šaura, taču ar produkta apkalpošanu un izmantošanas iespējām ir saistītas ļoti daudz nozares.
Darba mērķis ir analizēt konkurenci jaunu automobiļu tirgū, noteikt tās veidu un apskatīt konkrētus nosacījumus, secināt, kas šajā nozarē konkurences vidē ir atšķirīgs no citām nozarēm.
Pamatojoties uz izvēlēto tematu un savākto datu veidu, darbā tika lietota grupēšana un salīdzināšana.
Kursadarbā kā galvenie literatūras avoti ir izmantoti Latvijas Republikas likumi, speciālā literatūra, valsts statistikas krājumi, žurnāli un laikraksti. Papildus tika izmantoti arī nepublicētie SIA “Auto Grupa TBF” un Latvijas Pilnvaroto Autotirgotāju Asociācijas materiāli.
Darbā bez teorētiskajiem jautājumiem, lai precīzāk varētu atklāt problēmas un izprast situācijas tiks izmantoti dati un piemēri no konkrēta uzņēmuma – SIA “Auto Grupa TBF”. Uzņēmums ir oficiālais Nissan un Jaguar pārstāvis Latvijā. Firma ir dibināta 1992.gadā. Iesākumā notika tikai Nissan markas automobiļu tirdzniecība un apkope firmā Baltserviss, Purvciemā. Vienlaicīgi notika celtniecības darbi Krasta ielā 97a. 1995.gada augustā celtniecības un telpu iekārtošanas 1.kārta tika sekmīgi pabeigta un SIA “Auto Grupa TBF” pastāvīgi uzsāka Nissan un citu automobiļu apkopes jaunajā autocentrā. Vienuviet šeit atrodas arī autosalons un firmas vadība. Celtniecība pilnībā tika pabeigta 1996.gadā. 1998.gadā tika atvērts vēl viens autocentrs Rīgā, Brīvības ielā, kur sākās jaunu Jaguar markas automobiļu tirdzniecība. Paralēli tika atvērta filiāle Daugavpilī, 1999.gadā līdzīgu servisu un tirdzniecības vietu atvēra arī Ventspilī. 1992.gadā SIA “Auto Grupa TBF” bija Latvijas Pilnvaroto Autotirgotāju Asociācijas dibinātāju vidū un aktīvi darbojas šajā sabiedriskajā struktūrā arī šodien. Firmas darbības laikā gan Latvijā, gan eksportam pārdots vairāk kā 2500 automobiļu, iekrāta to apkopes un ekspluatācijas pieredze. Firmā pašlaik strādā 90 cilvēki.
Konkurence ir ekonomiska sacensība, sarežģīts ekonomiskās uzvedības mehānisms starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem, kas sacenšas viena veida vai aizstājamu precu ražošanā vai realizācijā. Tā ir atsevišķu uzņēmumu cīņa par pircēju tirgū, par noteicošo lomu tirgū vai arī kādu noteiktu tirgus daļu. Konkurenci var raksturot kā vienu no galvenajiem motīviem tirgus saimniecībā. Tā saistās ar ekonomisko piespiešanu, kas liek uzņēmumam cīnīties par visaugstāko efektivitāti, lai spētu izdzīvot un veiksmīgi attīstīties. Konkurence ir tirgus neatņemama sastāvdaļa, uzņēmumu ekonomiskās rīcības motivācijas nozīmīgs elements. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register