Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:342520
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.05.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 8 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Autortiesību jēdziens, būtība    4
2.  Autortiesību subjekti un to tiesiskais    5
3.  Autori kā autortiesību subjekti    6
4.  Autoru mantiskās tiesības    7
5.  Autoru personiskās tiesības    9
5.1.  Uz autorību    9
5.2.  Uz izlemšanu vai darbs tiks izziņots un kad tas tiks darīts    10
5.3.  Uz darba atsaukšanu    11
5.4.  Uz vārdu    11
5.5.  Uz darba neaizskaramību    12
5.6.  Uz pretdarbību    13
6.  Autortiesību mantinieki    14
7.  Citi autortiesību subjekti    16
8.  Autoru mantisko tiesību kolektīvā pārvaldījuma organizācija Latvijā    17
9.  Autortiesību ierobežojumi    19
10.  Praktiska daļa anketēšanas analīze. Autortiesību aktualitāte salidzinājumā ar 90.gadiem līdz pat mūsdienām    20
  Secinājumi    23
  Izmantotie informācijas avoti    24
Extract

Vēl pavisam nesen jēdziens ,,autora tiesības’’ skāra tikai nelielu sabiedrības locekļu daļu visā pasaulē, lielākoties tie bija literāro darbu autori, mūziķi, mākslinieki, kā arī citi intelektuālo vērtību radītāji. Taču laika gaitā ar vien straujāk sāka mainīties sabiedrības garīgās vērtības un līdz ar ko arvien straujāk sāka attīstīties garīgā pasaule, kas sekmēja jaunu intelektuālā darba veicēju rašanos, kā arī to jaunradīto mākslas darbu izmantošanas virzienus. Strauji un progresīvi attīstoties tehnikas līdzekļiem, arvien aktīvāk raidorganizācijas, teātru darbinieki un koncertu rīkotāji sāka izmantot autoru intelektuālā darba rezultātus – dažādus mākslas darbus. Uz šodienu var droši apgalvot, ka lielākā sabiedrības daļa vairāk nevar iedomāties savu dzīvi bez autoru radītajiem darbiem. Mēs sastopamies ar intelektuāla darba rezultātiem un to izmantošanas noteikumiem un prasībām katru dienu, vienalga kurp mēs dodamies un ko darām. Gan skolās, gan universitātēs tiek iegūtas zināšanas no dažāda veida mācību līdzekļiem – noteiktu personu vai arī personu grupu intelektuālā darba rezultātā radītie darbi. Ja mēs sēžam mājās un ērti iekārtojušies mīkstā krēslā skatāmies kādu raidījumu, kas arī ir noteiktas personas intelektuālā darba rezultāts, vai arī mēs dodamies uz kafejnīcu, diskotēku, kino, teātri – visur dzirdam, redzam vai lasām kādu noteiktu personu intelektuālā darba rezultātā iegūtos augļus. Dzīve nav iedomājama bez autoriem un viņu darbiem. Pašlaik gandrīz visās pasaules valstīs, tai skaitā arī Latvijā, ir izveidotas organizācijas, kuru uzdevums ir aizsargāt autoru tiesības un to radītos darbus.
Rakstot šo darbu es mēģināju sekot savam darba plānam:
Darba mērķis: uzzināt vairāk par autortiesībām.
Darba uzdevumi:
1.Uzzināt par autortiesībām
2.Uz ko autortiesības izplātas un uz ko neizplatās
3.Kam tās tiesības ir domātas
4.Kā viņi pasargā autoru
Hipotēze: Ar katru jaunu gadu, autortiesības kļūst aktuālākas, salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem.
Darbā izmantotās metodes: literatūras analīze, aptaujas apkopošana un analīze, statistikas analīze.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register