Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:900902
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.04.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Autopārvadājumi un to jēdzieni    5
2.  Starptautisko kravu autopārvadātāju atbildība    6
2.1.  Pārvadātāja atbildība par līgumsaistību neievērošanu    7
3.  Kravu pārvadātāja atbildība apdrošināšana atbilstoši CMR Konvencijai    9
  Secinājumi    10
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    11
Extract

IEVADS


Mūsdienu ekonomika bez transporta nav iespējama, jo, pirmkārt, pasaulē pastiprinās ģeogrāfiskā ražošanas specializācija, izmantojot vietējās priekšrocības ražošanā. Otrkārt, daudzi uzņēmumi savas ražotnes izvietojušas valstīs ar lētu darbaspēku. Lielražošana rada transporta vajadzības. Abas šīs tendences rada nepieciešamību nogādāt preces no vietas, kur tās tiek ražotas, līdz patērētājam, kurš atrodas tālu no ražotāja. Kravu pārvadājumi ar autotransportu iegūst pasaulē arvien lielāku nozīmi šā transporta elastīguma dēļ. Arī multimodālā transporta pārvadājumi parasti sākas un beidzas ar autotransporta izmantošanu.
Transportēšana ir pakalpojums, kuru pērk tā lietotājs. Atšķirībā no preču ražošanas, transportēšanas pakalpojumam ir vietas un laika vienības. Laika nozīmē transporta pakalpojumam jābūt precīzam. Ir precīzi jānosaka pārvadājuma sākuma un beigu moments. Jo tikai tad būs apmierināti gan preces nosūtītājs, gan arī saņēmējs. Pārvadājamai precei jānokļūst no nosūtītāja vietas līdz saņēmēja vietai, jo prece nevar palikt pusceļā.
Latvijā transporta saimniecībai ir sena vēsture. Jau bijušās cariskās Krievijas un Padomju Savienības laikos Latvija bija viens no tiem reģioniem, kur pasažieru satiksme un kravu pārvadājumi bija ļoti augsti attīstīti. Pēc izmantojamā transporta veida pārvadājumus dala autopārvadājumos, dzelzceļa, gaisa un jūras pārvadājumos.
Savā darbā vēlos apskatīt tēmas par pārvadātāja atbildību, kādos gadījumos pārvadātājs ir atbildīgs par kravu, vai ir gadījumi, kad iespējams pārvadātāju atbrīvot no atbildības. Kā pārvadātājs šajā darbā ir aplūkots autopārvadātājs. Latvijā ir jau daudzus gadus pienākums apdrošināt transporta līdzekļa vadītāja civiltiesisko atbildību, tāpēc darba gaitā vēlos noskaidrot vai ir iespēja apdrošināt pārvadātāja atbildību un kas to regulē. Tiks apskatīta apdrošināšanas akciju sabiedrības ‘’Balta’’ piedāvātā atbildības apdrošināšana.
Galvenie normatīvie akti, kas regulē autopārvadājumus ir Latvijas Republikas likums „Autopārvadājumu likums”. Latvija ir arī pievienojusies 1956.gada 19.maija Konvencijai par kravu starptautisko autopārvadājumu līgumu (CMR) un šīs konvencijas 1978.gada 5.jūlija protokolam.

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1127320
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register