Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:308867
 
Evaluation:
Published: 25.01.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Aviācijas katastrofu cēloņu statistika    4
3.  Aviācijas katastrofu vispārīgais iedalījums pēc cēloņiem    5
3.1.  Džeja Forestera teorija    6
3.2.  Čārlza Perrova “normālo avāriju” teorija    7
3.3.  Kādēļ notiek katastrofas? Šveices siera modelis    9
4.  Aviācijas katastrofu tehniskie cēloņi    10
4.1.  Dzinēju nolūšana    10
4.2.  Tehniskā kļūme un pilota kļūda    11
4.3.  Nepareizi veikts remonts    11
4.4.  Degvielas trūkums (fuel starvation un fuel exhaustion)    12
4.5.  Ugunsgrēki    13
4.6.  Trūkumi plānošanā, drošībā un apkopē    13
4.7.  Pārtraukta pacelšanās    15
4.8.  Defektīvi mērinstrumenti un elektronika    15
4.9.  Pilotu kļūdas    16
4.10.  Sadursmes gaisā    16
4.11.  Pilotu rīcībnespēja    17
4.12.  Konstruktīvās kļūdas    18
5.  Kopsavilkums    18
6.  Izmantotie avoti    19
Extract

4.12. Konstruktīvās kļūdas
Šādas kļūdas rodas pašos lidaparāta pirmsākumos, vēl tikai esot uz rasējuma dēļa vai pat inženiera domās. Parasti šādas kļūdas ir jāievēro un jānovērš aprēķinos un testos. Tomēr ne vienmēr tas ir iespējams, jo dažas kļūdas var parādīties tikai ilgākā ekspluatācijas laikā vai pie retām apstākļu sakritībām.
1952.g. britu Comet 1 bija pirmā pasažieru reaktīvā lidmašīna, kas guva plašu atzinību. Tomēr 1953.g. viena lidmašīna nogāzās, nogalinot 43, bet 1954.g. nogāzās vēl divas, kopā nogalinot 56. Pēc rūpīgām izmeklēšanām tika secināts, ka vainīgs ir metāla nogurums, kas rodas neveiksmīgās konstrukcijas dēļ, jo īpaši četrstūraino iluminatoru dēļ, kas bija lieli sprieguma koncentratori un pakļauti milzīgam spiedienam. Pēc Comet katastrofām dzima arī ideja par melno kasti.[10]

5. Kopsavilkums
Darbā tika apskatīta tikai daļa no aviācijas katastrofu cēloņiem. Vēl ļoti nozīmīgs faktors ir dabas ietekme, galvenokārt laikapstākļu veidā. Mūsdienās pēc 11. septembra teroraktiem lielu ievērību ieguvuši arī teroristu uzbrukumi, bet pateicoties Aukstā kara radītā saspīlējuma beigām, civilo lidmašīnu militāras notriekšanas risks ir krasi samazinājies un tagad tas notiek tikai rupju kļūdu pēc militārajās mācībās. Secinājumos jāatzīst, ka aviācijas joprojām pēc statistikas ir drošākais transporta veids, bet ar vissmagākajām avārijām, tāpēc tās gūst tik plašu ažiotāžu sabiedrībā. Neskatoties uz tehnikas attīstību, katastrofas notiek un tās notiks vienmēr. Galvenais ir tiekties samazināt to skaitu, smaguma pakāpi un uzlabot glābšanas pasākumus, jo piemēri rāda, ka atsevišķos gadījumos bojāgājušo skaits ir palielinājie tikai neprasmīgas glabšanas organizēšanas dēļ.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register