Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:190965
 
Evaluation:
Published: 29.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Valodas traucējumu cēloņi    4
  Valodas traucējumu veidi    5
  Attīstības īpatnības bērniem ar valodas traucējumiem    7
  Valodas traucējumu novēršanas iespējas    8
  Nobeigums    9
  Literatūras saraksts    10
Extract

Valoda ir universāls instruments, tā ir augstākais dabas sasniegums, kas ir dots tikai cilvēkam. Valoda palīdz pasaules izzināšanā un ir viens no nozīmīgākajiem cilvēku savstarpējās sazināšanās līdzekļiem. Runas dāvanas palīdz cilvēkam ikdienā sazināties ar pārējiem sabiedrības locekļiem. Ar runas palīdzību cilvēks saņem informāciju, reaģē uz to, dalās gan priekos, gan bēdās, kā arī dara zināmas citiem savas ikdienas vajadzības.
Laba veselība un attīstīta valoda nosaka cilvēka tikumisko, intelektuālo, estētisko un ētisko audzināšanu, kas ir pamats harmoniskas personības veidošanā.
Ikdienā mēs bieži vien sastopamies ar to, ka ir bērni, kas runā neskaidri, vai vispār klusē. Tie ir bērni ar valodas traucējumiem. Ar jēdzienu ‘’ valodas traucējumi ‘’ saprot daļēju vai pilnīgu nespēju cilvēkam sazināties runas vai rakstu valodas veidā. Pilnvērtīgas runas un valodas apguvei ir neatsverama nozīme bērna psihisko procesu un personības attīstībā, tāpēc nepieciešams darīt visu iespējamo, lai novērstu vai mazinātu valodas attīstības aizkavēšanās un runas traucējumus.
Bērni ar runas un valodas traucējumiem arī pieskaitāmi bērniem ar īpašām vajadzībām. Šādi bērni ir bijuši visos laikos neatkarīgi no valsts iekārtas, ekonomiskās un sociālās attīstības. Visos laikos viņi izjutuši izolētību un sabiedrības noliedzošu attieksmi. Pēdējās desmitgadēs visa pasaule, arī Latvija, maina savu nostāju pret šiem cilvēkiem, cenšoties palīdzēt tiem integrēties kopējā sabiedrībā, nodrošinot iespējas visiem mācīties vienā skolā un līdz minimumam samazinot to bērnu skaitu, kas kaut kādu (fizisku, psihisku, psiholoģisku, kulturālu vai citu) iemeslu dēļ ir izstumti no tās.
Mūža pirmie četri gadi ir nozīmīgākais posms bērna valodas attīstībā, jo šajā laikā veidojas bērna pirmā valoda, priekšstats par valodas uzbūvi vispār un pieredze par to, kā ar valodas palīdzību var sazināties un panākt sev vēlamo. Valoda ir ne tikai saziņas līdzeklis, tā ir arī domāšanas instruments. Tādēļ, ja ir valodas attīstības problēmas, vēlāk var rasties grūtības mācību vielas apguvē.
Par valodas traucējumiem tiek uzskatīta jau kādas atsevišķas skaņas neizrunāšana vai kropļota izrunāšana vai pat nerunāšana vispār. Valodas traucējumi daļai bērnu nav slimīgs process. Mazi bērni mācoties runāt kādu laiku var šļupstēt. Bet vairumam bērnu šī šļupstēšana līdz 5.gadu vecumam izzūd. Taču, ja tas turpinās pēc 5.gadiem, tad bērnam nepieciešama logopēda palīdzība.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1156823
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register