Noskaidrot, kāds ir Latvijas vispārizglītojošo skolu pedagogu viedoklis par situāciju skolās darbā ar bērniem, kuriem raksturīgi uzvedības traucējumi, konkrēti:
problēmas saistība ar bērnu, pedagogu un pārējo skolas darbinieku tiesību pārkāpšanu;
problēmas saistība ar vardarbību;
uzvedības traucējumu izteiktība dažādos vecumposmos;
uzvedības traucējumu saistība ar skolas kavēšanu un mācību traucējumiem;
likumdošanas aspekti;
pedagogu profesionālā sagatavotība;
sociālā pedagoga darba prioritātes;
korekcijas darbs un korekcijas klašu veidošana skolās;
problēmas cēloņi;
problēmas iespējamie risinājumi.
Pētījuma objekts – Latvijas vispārizglītojošo skolu pedagogi (respondenti).
Aptauja notika 2003.gada jūnijā – augustā. Aptauja tika veikta, izplatot aptaujas anketas Latvijas vispārizglītojošām skolām. Kopumā tika saņemti rezultāti no 182 izglītības iestādēm.
Pētījuma rezultāti tika apkopoti divās kategorijās: situācija Latvijas reģionos un situācija Rīgā.
Problēmas saistība ar bērnu, pedagogu un pārējo skolas darbinieku tiesību pārkāpšanu.
Latvijas reģionos 52% pedagogu ir saskārušies ar dažiem šādiem gadījumiem, bet 43% pedagogu – bieži, kad bērnu ar uzvedības traucējumiem rīcība ir aizskārusi citu bērnu, pedagogu vai pārējo skolas darbinieku tiesības. Tikai 3% respondentu nav bijuši iesaistīti šādā problēmsituācijā.
…