-
Bērnu attīstība pirmsskolas vecumā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
1. | Bērna pirmsskolas periods (no 3 līdz 7 gadiem) | 5 |
1.1. | Pirmsskolas bērna rotaļas | 5 |
1.2. | Zīmēšana, veidošana, konstruēšana un darbs pirmsskolas vecumā | 6 |
2. | Bērna pirmsskolas vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums | 7 |
2.1. | Fiziskais raksturojums | 8 |
3. | Bērna kognitīvā attīstība pirmsskolas vecumā | 9 |
3.1. | Uztveres attīstība | 9 |
3.2. | Atmiņas attīstība | 10 |
3.3. | Domāšanas attīstība | 11 |
3.4. | Runas attīstība | 13 |
3.5. | Uzmanības attīstība | 14 |
4. | Pirmsskolas vecuma bērnu pašizjūtas attīstība ģimenē | 15 |
Secinājumi | 17 | |
Izmantotā literatūra | 17 |
Ievads
Es izvēlējos šo tēmu „Bērna attīstības pirmsskolas vecumā”, jo vēlējos uzzināt, kā attīstās pats bērns pirmskolas vecumā, kas viņiem ir vairāk raksturīgs šajā vecumā,kāds ir bērna fiziskais raksturojums pirmskolas vecumā. Man šī tēma likas ļoti interesanta, jo tieši šajā vecumposmā bērns sāk interesēties par apkārtējo pasauli.
Dzīves posms no piedzimšanas līdz septiņu gadu vecumam ir viens no nozīmīgākajiem cilvēka personības attīstībā.
Tieši pirmsskolas vecums ir svarīgs bērna dzīvē , ko viņš iemācīsies šajā vecumā, tas arī viņam dzīvē noderēs. Šajā pirmsskolas vecumā ir jāpievērš liela uzmanība bērnam, jāskatās, ko viņš dara, kā rīkojas dažādās situācijās un vecākiem ir jābūt bērnam blakām un jāpalīdz viņam.
Mērķis: Izpētīt bērna attīstību pirmsskolas vecumā;
Uzdevums: Atrast un apkopot informāciju, par bērna attīstību pirmsskolas vecumā;
1.1 Pirmsskolas bērna rotaļas
Galveno vietu rotaļu darbībā sāk ieņemt lomu (vai sižeta) rotaļas, kurās bērns uzņemas un izpilda kādu lomu, kas atbilst pieaugušo darbībai. Lomu rotaļās bērns atveido to, ko novērojis pieaugušo dzīvē un darbībā. Bet tajā pašā laikā tā ir arī bērna savdabīga patstāvīga darbība. Rotaļa dod iespēju veikt to, ko īstenībā dara pieaugušie un ko bērns nevar veikt.
Lomu rotaļās bērns uzņemas veikt pieaugušo funkcijas, rada situācijas, kurās atveido pieaugušo darbības apstākļus un darbojas līdzīgi tam, kā pieaugušie darbojas reālajā dzīvē.
Atveidodams rotaļā pieaugušo darbību un viņu savstarpējās attiecības, bērns apgūst pieaugušo darba saturu un iedzīvojas attiecībās, kādas ir izveidojušās starp pieaugušajiem.
Rotaļu nozīme bērnu attīstībā ir vispār atzīta. Gorkijs saka: „Rotaļa ir ceļš, kas palīdz bērniem izzināt pasauli, kurā viņi dzīvo un kuru viņi aicināti pārveidot.”
Rotaļa dziļi ietekmē bērna morālās stājas veidošanos, jo tā ir kolektīvas izturēšanās prakse, kas balstās uz morāliem noteikumiem, kuri organiski iesaistīti lomās. Pakļaudama bērna rīcību noteikumiem, kas izriet no lomas, rotaļa kļūst par bērna gribas skolu. Rotaļā bērni visvieglāk iemācās regulēt savu uzvedību.
Lomu rotaļas pozitīvi ietekmē visu bērna intelektuālo attīstību. Rotaļā labi izkopjas bērna uztvere, runa, iztēle, abstraktāka kļūst domāšana.
Rotaļām ir milzīga nozīme bērnu personības vispusīgā attīstībā tikai tad, ja tās vada pedagoģiski pareizi. [6]
Par bērna attīstības un audzināšanas pamatu pirmsskolas vecumā jāuzskata rotaļspēles tāpēc K. Ušinska uzskatīja, ka bērna psihiskajā attīstībā liela nozīme ir iztēles darbībai un ka tā vislabāk realizējas bērnam rotaļājoties. „rotaļā bērns – jau topošais cilvēks – izmēģina savus spēkus un patstāvīgi izrīkojas ar paša radīto.”
Rotaļāšanās un spēlēšanās iespējas šajā vecumā rada bērnam komfortu, līdzsvaru, apmierinājumu, prieku. [3]…
Kļūdams patstāvīgāks savā rīcībā un ar valodas palīdzību sazinādamies ar pieaugušajiem, bērns iepazīstas ar plašāku dzīves loku, kas sniedzas pāri ģimenes robežām. Bērns zināmā mērā iepazīstas ar sava ciemata, pilsētas un kaut cik arī ar valsts dzīvi. Šajā pasaulē, kas viņam atklājusies, bērnu visvairāk interesē cilvēki, viņu darbs, darba rīki, cilvēku savstarpējās attiecības. Bērns stiprāk tiecas piedalīties pieaugušo dzīvē, ņemt dalību viņu darbā, apgūt priekšmetus, ko cilvēki lieto, iekļauties viņu savstarpējās attiecībās. Bet apgūt cilvēku darbību tādā veidā, kā to veic pieaugušie, pirmsskolas bērni vēl nevar. Tāpēc viņu tieksme pidalīties pieaugušo dzīvē un darbā, aktīvi iepazīties ar priekšmetiem, ar kuriem operē pieaugušie, izpaužas darbības veidā, kas raksturīgs pirmsskolas periodam – rotaļā; rotaļa ir galvenais darbības veids šajā attīstības periodā.
- Bērnu attīstība pirmsskolas vecumā
- Komandas izveides un spēju attīstības stratēģijas analīze
- Pirmais iespaids un tā veidošanās dažādu vecuma grupu pārstāvjiem
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Komandas izveides un spēju attīstības stratēģijas analīze
Research Papers for university5
-
Pirmais iespaids un tā veidošanās dažādu vecuma grupu pārstāvjiem
Research Papers for university22
-
Rotaļspēles domāšanas attīstībai
Research Papers for university14
-
Faktori, kas nodrošina bērnu personības attīstību veselumā
Research Papers for university10
-
Seksualitāte pirmsskolas vecumā
Research Papers for university7