Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:680915
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.02.2013.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 16 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Teorētiskā daļa    7
1.1.  Bērnu valodas pētījumu vēsture    8
1.1.1.  Pasaulē    8
1.1.2.  Latvijā    8
1.2.  Bērnu valodas analīze    9
1.2.1.  Sazināšanās funkcija    9
1.2.2.  Bērnu radītās valodas    9
1.2.2.1.  Pupiņvaloda    9
1.2.2.2.  Atdarināšana un piemērošanās    10
1.2.2.3.  Jaundarinājumi    10
1.2.3.  Auklīšu valoda    10
1.2.4.  Morfoloģiskie paņēmieni    11
1.2.5.  Montesori izglītība    11
1.3.  Runas attīstība dažādos bērnu vecumposmos    12
1.3.1.  Agrā bērnība    12
1.3.1.1.  Runas attīstība    12
1.3.2.  Pirmsskolas vecums    13
1.3.2.1.  Runas attīstība    13
1.3.2.2.  Iekšējās runas veidošanās    14
1.3.3.  Jaunākais skolas vecums    15
1.3.3.1.  Runas attīstība    15
1.4.  Bērnu valodas centrs    16
1.4.1.  Dibināšana    16
1.4.2.  Galvenie darbības uzdevumi    16
1.4.3.  Pētniecības metodes    16
2.  Praktiskā daļa    18
2.1.  Veiktie pētījumi    18
2.2.  Iegūto bērnu valodas piemēru analīze    18
2.3.  Zīmējumu izpēte un bērnu valodas analīze, to salīdzināšana ar vārdiem pirms 15 gadiem    20
2.4.  Pupiņvaloda mūsdienās    23
2.5.  Intervija    25
  Secinājumi    26
  Skaidrojošā vārdnīca    27
  Izmantotās literatūras saraksts    28
  Pielikumi    29
Extract

Pirmsskolas skolotāja arī savus audzināmos bērnus iepazīstina ar pupiņvalodu, viņi to izmanto spēlējoties. Bērni ātri uztver, un viņiem ir interesanti.
Savās nodarbībās viņa neizmanto ”auklīšu valodu”, jo, tā runājot ar bērnu, viņš uztver, ka tā ir pareizi. XXX ar bērniem cenšas runāt lēni, pareizi un vienkāršos teikumos, lai arī jaunais cilvēks saprastu pareizu gramatikas lietojumu un vārdu izrunu. Ja bērns vārdus izrunā nepareizi, uzreiz kļūda tiek izlabota un bērnam pateikta pareizi.
XXX daudz zina par Montesori izglītību un pat ir pati pagatavojusi materiālus, kurus bērni ļoti labprāt izmanto. Viņa daudz stāstīja par Montesori izglītību, piemēram, ka Montesori pedagoģija balstās uz sensitīvo attīstības posmu teoriju – atbilstošā vecumā bērnam tiek piedāvāts tieši tas, ko viņam tajā brīdī ir visvieglāk apgūt, un tas viss notiek nepiespiesti. Materiāli tiek pagatavoti no vienkāršāko uz sarežģītāko, komplekti ir veidoti tā, lai bērns varētu konstatēt, ja ir kļūda, jācenšas palīdzēt tikai tik daudz, lai bērns tālāk darbotos patstāvīgi.

Secinājumi
1. Bērna valoda ir komplekss pētīšanas objekts, tā nav vienkāršota pieaugušo valodas miniatūra. Latvijā tā ir jauna, neattīstīta pētniecības nozare, savukārt, pasaulē tas ir sens pētīšanas virziens.
2. Bērna valoda parāda, kā veidojas valsts valoda un kā tā attīstītās, kādas ir būtiskākās grūtības, ar ko sastopamies, mācoties valodu.
3. Būdams mazs, bērns pats veido savu valodu, un katrā vecumposmā runa attīstās atšķirīga, proti, arī bērna veidotā valoda katrā vecumposmā atšķiras.
4. Mūsdienās bērni vairāk runā mīļvārdiņos nekā bērni pirms 15 gadiem.
5. Pupiņvaloda kā bērnu valoda pamazām pazūd. Pirms 15 gadiem bērni zināja un lietoja vairāk pupiņvalodas veidu nekā mūsdienās. Un visizplatītākais pupiņvalodas veids ir starp zilbēm vai burtiem likt ”p” burtu kopā ar iepriekšējās zilbes pēdējo burtu.
6. Cilvēks būdams katru dienu kopā ar bērniem, pierod pie bērnu valodas un vairāk to saprot.
7. Izvirzītā hipotēze, ka bērnu valoda nav būtiski mainījusies pēdējo 15 gadu laikā, ir tikai daļēji pierādījusies. Rezultāti uzrādīja, ka bērnu valoda būtiski neatšķiras, protams, ir vārdi, kuri atšķiras, bet tikai ar mazām niansēm.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register