SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Secinājumi:
1. Iepazīstoties ar Eiropas Savienības izdotajām Regulām par bioloģisko produktu audzēšanu un marķēšanu secināts, ka prasības šajā jomā ir ļoti augstas, tādēļ ražotājiem jāizlemj, vai viņi var nodrošināt visus nepieciešamos apstākļus bioloģiskai ražošanai.
2. Visi Ministru Kabineta noteikumi, kas saistīti ar bioloģisko lauksaimniecību, balstās uz „Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma” 11. pantu - „Bioloģiskā lauksaimniecība un lauksaimniecības produktu integrētā audzēšana.” Noteikumi stingri atrunā, kāda ir kontroles kārtība un cik lieli ir nodevu apjomi. Ministru kabineta noteikumi nosaka integrētās audzēšanas uzglabāšanu un kas ir jāievēro, lai produktu varētu marķēt kā bioloģisku.
3. Bioloģiskās lauksaimniecības produkcijas marķējumā ir jābūt Eiropas Savienības apstiprinātajam Bioloģiskās lauksaimniecības logo, sertifikācijas institūcijas kodam (LV-BIO-01 un LV-BOI-2), kā arī norādei par produkcijas ražošanas vietu.
4. Kodu LV-BIO-01 un LV-BIO-02 piešķir kontroles institūcijas, attiecīgi „Vides kvalitāte” un SIA „Sertificēšanas un testēšanas centrs”.
5. Tā kā ir izveidoti ļoti daudz marķējumi, kas norāda uz dažādām produkta īpašībām, tad visbiežāk tiek likta vienādības zīme starp "kvalitatīvs produkts", "ražots Latvijā" un "ekoloģisks vai bioloģiski audzēts".
6. Studiju projekta ietvaros tika izveidota aptauja, lai noskaidrotu, cik daudz aptaujātie respondenti zina par bioloģisko produktu marķēšanu un to nozīmīgumu.
7. Aptaujas ietvaros tika aptaujāti 88 respondenti, no tiem 23 vīrieši un 65sievietes vecumā no 20 līdz 74 gadiem.
8. Kas ir bioloģisks produkts no 88aptaujātajiem 82% jeb 72 cilvēki uz jautājumu ir atbildējuši ar pēdējo atbildi- ka bioloģiskais produkts ir produkts, kas ir ražots un pārstrādāts saimniecībā vai uzņēmumā, kuram izdots sertifikāts pat atbilstību bioloģiskās lauksaimniecības regulas prasībām
9. Uz to cik svarīgi produktam ir būt ekoloģiskam 69% jeb 61 respondents atbildēja, ka ir svarīgi, taču ne vienmēr ir iespēja iegādāties šos produktus.
…