Biznesa ētika ir zinātniska disciplīna, kas pēta ētisko principu pielietošanu darījumu attiecībās. Biznesa ētika ir tikpat svarīga kā likumi, jo garantē uzņēmējam stabilitāti biznesā un savstarpējās attiecībās.
Taisnīgums un godīgums caurstrāvo visas cilvēku attiecības, gan ekonomiskās, gan politiskās, gan sociālās, gan personiskās. Visās šajās attiecībās īpašs aspekts ir morālais taisnīgums.
Jēdziens “Biznesa ētika” visvienkāršāk definēt apvienojot pamatjēdzienus “Bizness” un “ētika” , kur “bizness” ir uzņēmējdarbība peļņas interesēs un “ētika” mācība par morāli, par labā un sliktā izpratni, vērtībām, pārliecību, pienākumu pret cilvēci, sabiedrību, atbildību, kas ir pamatā indivīdu un sociālo grupu darbībai, rīcībai, uzvedībai, savstarpējai saskarsmei.
Ētikas uzdevums biznesā ir:
1) paaugstināt profesionālās darbības efektivitātes līmeni,
2) humanizēt biznesa attiecības, stiprināt firmās strādājošo un profesionālajās asociācijās iekļauto cilvēku integritāti un solidaritāti,
3) garantēt firmas vai profesijas godu un labu reputāciju sabiedrībā.
Šim nolūkam, ievērojot biznesa kā īpašas sabiedriskas parādības un noteiktas biznesa nozares specifiku, firmas un profesionālās asociācijas izstrādā savus profesionālās ētikas kodeksus. To ievērošana tiek uzskatīta par svarīgu profesionālās piemērotības pazīmi. Šie kodeksi kalpo kā ceļvedis praktiskajā darbībā.