Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:668645
 
Author:
Evaluation:
Published: 10.09.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Extract

„Uzņēmējdarbības ētiku mēdz raksturot kā kalpošanu citiem cilvēkiem, sagādājot viņiem jūtamus labumus un saņemot par to ienākumus, kas attaisno ieguldījumus, un paliekot ētikas ietvaros” [1,65]. Mūsu realitātē ienākumu gūšana iet pa priekšu veselai virknei morāles principu un drīzāk pārvēršas par ikdienas atbildes meklēšanu uz jautājumu kā nozagt, nevis kā nopelnīt. Uzņēmēji uzskata, „ka biznesa ētika ir ideālistisks mērķis, kura sasniegšanai viņi nav ar mieru ziedot savu laiku” [4]. Šāda attieksme aizver viņiem durvis uz pasaules tirgu, kur ikdienas darbībā un uzvedībā jau sen tika pielietoti ētikas principi. Bet dažreiz liekas, ka uzņēmēji nemaz negrib iekļauties lielajā Eiropas tirgū. Kā parāda A. Zakatistova (projekta BETIL (Better Business Ethics in Latvia) vadītāja) pētījumi, „daudzi lietišķo aprindu cilvēki Latvijā biznesa ētiku izprot kā Eiropas uzņēmēju iejaukšanos Latvijas uzņēmējdarbības vidē, lai negodīgi konkurētu ar vietējiem” [4]. Vai tas nozīmē, ka mūsu uzņēmēji Eiropas lietišķo cilvēku ētisko uzvedību uzskata par savā veidā jaunu paņēmienu negodīgai konkurencei un uztver tos kā ienaidniekus?!
Esot gadiem ilgi ieslēgtiem Padomju Savienības robežās, Latvijas uzņēmējiem nebija iespējas gūt pieredzi un zināšanas no attīstītām valstīm, katrs no uzņēmējiem „vārījās savā sulā”, nemaz neiedomājoties par citām ētiskām uzņēmējdarbības attīstīšanas iespējām. Vietējās konkurences spēles bieži vien vairāk atgādina kara lauku, nevis abpusēji izdevīgu un godīgu sadarbību. Liekas, ka uzticībai – vienam no pieprasītākajiem kritērijiem rietumu tirgos – ir diezgan maza nozīme mūsu uzņēmēju vidū. Kā rezultātā „apzināta partneru maldināšana un to nesaudzīga izmantošana ir kļuvusi par vispārpieņemtu ikdienas sastāvdaļu. Vairākums uzskata, ka veiksmīgas uzņēmējdarbības pamats ir māka sevi pasargāt no krāpšanas, kā arī spēja maksimāli izmantot izdevības, kas rodas partneru kļūdu vai to apzinātas maldināšanas rezultātā” [4].…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,98 €
Work pack Nr. 1191637
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register