BIZNESA PLĀNA SATURS
Biznesa plāns ir uz peļņas ieguvi orientētas konkrētas darbības programma ar noteiktu saturu. Nav obligāti, bet vēlams, lai biznesa plāna izstrādē piedalītos arī pats uzņēmējs.
Biznesa plāna satura nodaļas ir sekojošas:
1. Uzņēmuma rekvizīti.
2. Uzņēmēja(-u) raksturojums.
3. Uzņēmuma, uzņēmējdarbības ražojuma vai sniegtā pakalpojuma apraksts.
4. Mārketinga plāns:
a) tirgus analīze un konkurence,
b) mārketinga stratēģija.
5. Ražošanas plāns un investēšana.
6. Organizatoriskais plāns un darbības juridiskais pamatojums.
7. Risks un tā samazināšanas pasākumi.
8. Finansu aprēķini.
9. Kopsavilkums.
Biznesa plāna nodaļas nav dogma. Izstrādājot konkrētu biznesa plānu, var būt atkāpes.
1. Uzņēmuma rekvizīti
Uzņēmuma rekvizītos ietilpst:
• Uzņēmuma nosaukums un uzņēmējdarbības forma;
• Uzņēmuma juridiskā adrese;
• Telefona, telefaksa un teleksa numuri;
• Bankas rēķina numurs, bankas kods.
2. Uzņēmēja raksturojums
Uzņēmēja vai uzņēmēju raksturojumā jāiekļauj sekojoša informācija:
• Vārds, uzvārds, dzimšanas gads;
• Izglītība un iegūtā specialitāte;
• Darba stāžs;
• Karjeras apraksts.
Ja ražošanas pasākumu organizē vai uzņēmumu dibina vairāku cilvēku grupa, jāuzrāda, kurš no tiem būs vadītājs un kādas ir tās īpašības, kas ļauj viņam par to būt.
…