-
Biznesa socioloģija
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | BIZNESA SOCIOLOĢIJAS BŪTĪBA UN PRIEKŠMETS | 4 |
1.1. | Pamatjēdzieni | 4 |
1.2. | Biznesa socioloģijas priekšmeta struktūra | 4 |
1.3. | Biznesa socioloģijas metodes | 5 |
1.4. | Biznesa kā sabiedrības sociālā institūta rašanās vēsturiskie priekšnoteikumi | 5 |
1.5. | Biznesa socioloģijas klasiķi, dibinātāji, pamatlicēji | 5 |
1.6. | Biznesa socioloģijas galvenās zinātniskās skolas | 6 |
2. | CILVĒKS UZŅĒMĒJA LOMĀ | 7 |
2.1. | Pamatjēdzieni | 7 |
2.2. | „Izteikta uzņēmēja” sociālpsiholoģiskais raksturojums | 7 |
2.3. | Mērķis | 7 |
3. | DARBA GRUPAS UN KOMANDAS BIZNESĀ | 8 |
3.1. | Pamatjēdzieni | 8 |
3.2. | Darba grupas brieduma līmeņa faktori | 8 |
3.3. | Komandu un darba grupu pamatatšķirības | 8 |
4. | ORGANIZĀCIJAS BIZNESĀ | 10 |
4.1. | Pamatjēdzieni | 10 |
4.2. | Bizness-organizāciju raksturojums | 10 |
4.3. | Biznesa organizāciju līgumi | 11 |
4.3.1. | ANO Globālais līgums | 11 |
4.3.2. | Pretkorupcijas deklarācija | 11 |
5. | PĀRĒJAS POSMS BIZNESĀ | 12 |
5.1. | Īpašuma nozīmes maiņa biznesā | 12 |
5.2. | Pāreja no tirgus uz tīklu | 12 |
5.2.1. | Kibertelpa | 12 |
5.2.2. | Franšīze | 13 |
5.3. | No precēm uz pakalpojumiem | 13 |
6. | BIZNESA VIDE UN ETIĶETE LATVIJĀ | 14 |
6.1. | E-bizness Latvijā | 15 |
7. | PĒTĪJUMI PAR BIZNESU LATVIJĀ | 16 |
7.1. | Biznesā aizvien populārāki kļūst ārpakalpojumi | 16 |
7.2. | Uzņēmējdarbības uzsākšana Latvijā kļūst dārgāka | 16 |
7.3. | Latvija visvairāk pakļauta globālās kredītu tirgus krīzes izraisītajiem riskiem | 16 |
NOBEIGUMS | 17 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI | 18 |
Bizness nav viennozīmīgs jēdziens, tam ir vairākas definīcijas, tomēr visās definīcijās saredzams kopējais – tas ir komerciāls institūts. Savukārt biznesa socioloģija pēta biznesa kā sabiedrības īpaša sociāla institūta problēmas un jautājumus. Biznesa socioloģija sāka savas aprises veidot 19.gadsimta beigās, bet biznesa socioloģijas un ekonomistu skolas intensīvi attīstījās 20.gs., un šis socioloģijas virziens joprojām ir tapšanas un pētīšanas stadijā, jo, pārejot no industriālās sabiedrības uz informācijas tehnoloģiju laikmetu, mainās biznesa vide un pakalpojumu sniegšanas veids. Savā referātā aplūkošu biznesa socioloģijas pamatjēdzienus, būtību, metodes, vēsturisko veidošanos u.c., kā arī skatīšu cilvēku kā biznesa subjektu, raksturošu uzņēmēja, darba grupas, komandas un organizācijas būtību biznesā. Pašreiz notiek pārejas posms biznesā, tāpēc aplūkošu, kas tieši mainās, ko tas ietekmē un kas dominē mūsdienu biznesa pasaulē. Darbu noslēgšu ar Latvijas biznesa vides un etiķetes īsu apskatu, kā arī sniegšu īsu atskaiti par jaunākajiem ar biznesu saistītiem pētījumiem Latvijā.
Pamatjēdzieni
Biznesa jēdzienam ir vairākas definīcijas:
cilvēku finansiālā, komerciālā vai tirdzniecības darbība, kas aizņem laiku, uzmanību un darbu, un kuru raksturo kapitāla ieguldījumi peļņas ieguves nolūkos;
cilvēku aktivitātes veidi, kas saistīti ar preču un pakalpojumu pirkšanu vai pārdošanu ar mērķi iegūt peļņu;
komerciālie, profesionālie, rūpnieciskie darījumi un komerciālais uzņēmums;
komercija, tirdzniecība, industrija – nozīmē tādas cilvēku aktivitātes formas, kuru rezultāts ir preču un pakalpojumu ražošana, izplatīšana un patērēšana;
sabiedrības sociālais institūts.…
Bizness nav viennozīmīgs jēdziens, tam ir vairākas definīcijas, tomēr visās definīcijās saredzams kopējais – tas ir komerciāls institūts. Savukārt biznesa socioloģija pēta biznesa kā sabiedrības īpaša sociāla institūta problēmas un jautājumus. Biznesa socioloģija sāka savas aprises veidot 19.gadsimta beigās, bet biznesa socioloģijas un ekonomistu skolas intensīvi attīstījās 20.gs., un šis socioloģijas virziens joprojām ir tapšanas un pētīšanas stadijā, jo, pārejot no industriālās sabiedrības uz informācijas tehnoloģiju laikmetu, mainās biznesa vide un pakalpojumu sniegšanas veids. Referātā aplūkoti biznesa socioloģijas pamatjēdzieni, būtība, metodes, vēsturiskā veidošanās u.c., kā arī skatīts cilvēks kā biznesa subjekts, raksturots uzņēmējs, darba grupas, komandas un organizācijas būtība biznesā. Darbā raksturots Latvijas biznesa vide un etiķete, kā arī sniegts īss atskaits par jaunākajiem ar biznesu saistītiem pētījumiem Latvijā.
- Biznesa plāna izveide
- Biznesa plāns, tā sastādīšanas principi, struktūra un izstrādes organizācija
- Biznesa socioloģija
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Izglītības socioloģija
Research Papers for university18
-
Kāpēc ir tik svarīgi izprast svešu biznesa kultūru?
Research Papers for university8
-
Pēdējos gados Latvijā veikto investīciju un biznesa vides analīze
Research Papers for university16
-
Socioloģijas attīstības etapi
Research Papers for university14
-
Reliģijas socioloģija
Research Papers for university24