Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:636826
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  BIZNESA SOCIOLOĢIJAS BŪTĪBA UN PRIEKŠMETS    4
1.1.  Pamatjēdzieni    4
1.2.  Biznesa socioloģijas priekšmeta struktūra    4
1.3.  Biznesa socioloģijas metodes    5
1.4.  Biznesa kā sabiedrības sociālā institūta rašanās vēsturiskie priekšnoteikumi    5
1.5.  Biznesa socioloģijas klasiķi, dibinātāji, pamatlicēji    5
1.6.  Biznesa socioloģijas galvenās zinātniskās skolas    6
2.  CILVĒKS UZŅĒMĒJA LOMĀ    7
2.1.  Pamatjēdzieni    7
2.2.  „Izteikta uzņēmēja” sociālpsiholoģiskais raksturojums    7
2.3.  Mērķis    7
3.  DARBA GRUPAS UN KOMANDAS BIZNESĀ    8
3.1.  Pamatjēdzieni    8
3.2.  Darba grupas brieduma līmeņa faktori    8
3.3.  Komandu un darba grupu pamatatšķirības    8
4.  ORGANIZĀCIJAS BIZNESĀ    10
4.1.  Pamatjēdzieni    10
4.2.  Bizness-organizāciju raksturojums    10
4.3.  Biznesa organizāciju līgumi    11
4.3.1.  ANO Globālais līgums    11
4.3.2.  Pretkorupcijas deklarācija    11
5.  PĀRĒJAS POSMS BIZNESĀ    12
5.1.  Īpašuma nozīmes maiņa biznesā    12
5.2.  Pāreja no tirgus uz tīklu    12
5.2.1.  Kibertelpa    12
5.2.2.  Franšīze    13
5.3.  No precēm uz pakalpojumiem    13
6.  BIZNESA VIDE UN ETIĶETE LATVIJĀ    14
6.1.  E-bizness Latvijā    15
7.  PĒTĪJUMI PAR BIZNESU LATVIJĀ    16
7.1.  Biznesā aizvien populārāki kļūst ārpakalpojumi    16
7.2.  Uzņēmējdarbības uzsākšana Latvijā kļūst dārgāka    16
7.3.  Latvija visvairāk pakļauta globālās kredītu tirgus krīzes izraisītajiem riskiem    16
  NOBEIGUMS    17
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI    18
Extract

Bizness nav viennozīmīgs jēdziens, tam ir vairākas definīcijas, tomēr visās definīcijās saredzams kopējais – tas ir komerciāls institūts. Savukārt biznesa socioloģija pēta biznesa kā sabiedrības īpaša sociāla institūta problēmas un jautājumus. Biznesa socioloģija sāka savas aprises veidot 19.gadsimta beigās, bet biznesa socioloģijas un ekonomistu skolas intensīvi attīstījās 20.gs., un šis socioloģijas virziens joprojām ir tapšanas un pētīšanas stadijā, jo, pārejot no industriālās sabiedrības uz informācijas tehnoloģiju laikmetu, mainās biznesa vide un pakalpojumu sniegšanas veids. Savā referātā aplūkošu biznesa socioloģijas pamatjēdzienus, būtību, metodes, vēsturisko veidošanos u.c., kā arī skatīšu cilvēku kā biznesa subjektu, raksturošu uzņēmēja, darba grupas, komandas un organizācijas būtību biznesā. Pašreiz notiek pārejas posms biznesā, tāpēc aplūkošu, kas tieši mainās, ko tas ietekmē un kas dominē mūsdienu biznesa pasaulē. Darbu noslēgšu ar Latvijas biznesa vides un etiķetes īsu apskatu, kā arī sniegšu īsu atskaiti par jaunākajiem ar biznesu saistītiem pētījumiem Latvijā.
Pamatjēdzieni
Biznesa jēdzienam ir vairākas definīcijas:
cilvēku finansiālā, komerciālā vai tirdzniecības darbība, kas aizņem laiku, uzmanību un darbu, un kuru raksturo kapitāla ieguldījumi peļņas ieguves nolūkos;
cilvēku aktivitātes veidi, kas saistīti ar preču un pakalpojumu pirkšanu vai pārdošanu ar mērķi iegūt peļņu;
komerciālie, profesionālie, rūpnieciskie darījumi un komerciālais uzņēmums;
komercija, tirdzniecība, industrija – nozīmē tādas cilvēku aktivitātes formas, kuru rezultāts ir preču un pakalpojumu ražošana, izplatīšana un patērēšana;
sabiedrības sociālais institūts.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register