-
BPM kvantitātes ietekme uz jauniešu (5-20 gadi) spēju koncentrēties, risinot aritmētikas un pildot interpunkcijas uzdevumus
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 3 | |
Abstract | 4 | |
Ievads | 5 | |
1.1. | Talams kā koncentrācijas centrs un tā ietekmējošie faktori | 6 |
1.2. | Koncentrācijas veidi | 6 |
1.3. | Skaņas ietekme uz koncentrāciju | 6 |
1.4. | Pētījumi par mūzikas ietekmi uz cilvēka koncentrācijas spējām | 7 |
2. | Praktiska daļa | 8 |
2.1. | Metodika | 8 |
2.2. | Pētījuma apraksts | 9 |
Pētijumu rezultātu un analize | 10 | |
Rezultāti | 10 | |
Analīze | 11 | |
Secinājumi | 12 | |
Literatūras saraksts | 13 | |
Pielikums | 14 |
Analīze
Aplūkojot un analizējot iegūtos datus, var secināt, ka salīdzinoši ātrākā mūzika pozitīvi ietekmē skolēnu koeficientu vērtības. Zemākais koeficienta k rādītājs atzīmēts, veicot otro testu 26,268. Redzams, ka gan vidēji salīdzinoši ātrā mūzika (100-130 BPM) koeficienta vērtība ir lielāka par 3,2, salīdzinot ar klusumu k. Tādējādi var redzēt, ka mūzika ar aprakstītiem augstākajiem parametriem (skaļums un frekvence), no 130 līdz 160 BPM, ne tikai netraucē koncentrēšanās spējai, bet arī palielina rezultatīvo veiktspēju, to rada vissaugstāka koeficinets vērtība 33,048.
Šajā pētījumā ir trūkumi, no kuriem nav ispējas izvairīties, pateicoties ārkārtējāi situācijai Latvijā pandēmijas dēļ. Piemēram, visi testi bija vekti attālināti, kas pasliktināja pētnieku kontroli attiecībā pret testa dalībniekiem. Tomēr autoru pētījums neizskata visus iespējamus BPM intervālus, tādējādi paredzams lielāks pētījumu skaits par BPM ietekmi uz darba koncentrāciju un efektivitāti, izmantojot alternatīvus BPM intervālus un citas vecuma grupas. Precizāk būs paņemt vēl vairāk cilvēku un palielināt testus apjomu un daudzumu.
Secinājumi
Tika veikts pētījums, kurā bija iesaistīti 45 cilvēki no 15 līdz 20 gadiem. Katra pārbaudāmā piedalīšanās ir labprātīga izvēle un apstiprināta ar parakstu. Izmantojot specificki sastādītus testus Quizizz platformā, messendžeru Telegram un mūziku ar dažādiem BPM rādītājiem. Darbā izvirzītais mērķis ir sasniegts. Ir rezultāti, kas rāda efektīvitātes koeficientu (k) atkārību no BPM daudzuma.
Darbā izvirzītie uzdevumi ir izpildīti. Tika analizēta informācija par cilvēka smadzeņa koncentrācijas centru, kocecntrācijas veidiem, izlasīta nepieciešamā literatūra, veiksmīgi testēti cilvēki, apkopoti un izanalizēti testu dati.
Tika apstiprināta pētījuma hipotēze - pētījumā izmantotās, ātrās mūzikas kompozīcijas pozitīvi ietekmē testu rezultātus tādējādi stimulējot koncentrāciju darbā.
Iegūtos datus var izmantot kā ieteikmus jaunajos praktiskajos darbos, garīgo darbību stimulēšanā, skolēnu motivēšanā, tādējādi savienojot patīkamo ar noderīgo - mūzikas klausīšanos ar baudas sajūtas izraisīšanu.
Datus var izmantot jaunās mācīšanās metodiku izveidošanā, kas saistīta ar mūzikalo fonu mācīšanās procesā
…
BPM daudzuma ietekme uz koncentrācijas spēju, aritmētisko un interpunkcijas uzdevumu veikšanu skolēniem (15 –20 g. vec.). Demjans Sarkisovs un Alans Jaremko, darba vādītāja Rīgas 10. vidusskolas bioloģijas skolotāja Ilona Popova. Darba analizēts - thalamusa darbības principi. Koncentrācijas veidi. BPM daudzuma ietekme uz koncentrācijas spēju, aritmētisko un interpunkcijas uzdevumu veikšanu, izmantojot specifisko testēšanu. Darba mērķis: Noteikt, kā BPM ietekmē cilvēka spēju koncentrēties un veikt dažādus aritmētiskus piemērus un interpunkcijas uzdevumus. Darba uzdevumi: ● Izpētīt pieejamos materiālus par cilvēka smadzeņu uzbūvi, tās funkcijām, kā arī mūziku un tās ietekmi uz cilvēku. ● Pamatojoties uz izpētīto teorētisko materiālu, izveidot jaunu un ticamu pētījumu. ● Salikt noteiktus mūzikas skaņdarbus, pieskaņojot tiem atšķirīgu ritma ātrumu. ● Atrast cilvēkus, kas piedalītos pētījumā. Pētījums norāda, ka skolēnu koncentrācijas efektivitāte ir atkarīga no mūzikas BPM un mācību darba laikā. Pētījumā piedalījās 45 pārbaudāmie, kuri veica noteiktus testus ar aritmētikas un interpunkcijas uzdevumiem. Salīdzināja efektivitātes koeficientu (k) vērtību attiecībā pret dažādu mūzikas viļņu ātrumu un ritmu: klusums (kontroles), 85-100 BPM, 100-130 BPM, 130-160 BPM. Visa izvēlētie skaņdarbi pieder pie viena mūzikas žanra - pop, lai saglabātu maksimālo frekvences un skaļuma parametru līdzību. Pētījuma rezultāti rāda, ka, noklausoties visātrāko mūziku no iesniegtajām, vidējais koeficients k audzēkņiem bija visaugstākais, tātad sanāk, ka 130-160 BPM mūzikas klausīšanās palielina aritmētisko rēķināšanu un pieturzīmju ievietošanas precizitāti, uzlabojot darba efektivitāti. Atslēgas vārdi: mūzika, koncentrācija, BPM (beat per minute), thalamus. Darbs saturs: 13 lapas, 5 tabulas, 1 diagramma, 13 bibliogrāfiskie nosaukumi, 5 pielikumi. Darba praktiskajā daļā - testēšanā piedālījās Rīgas 10. vidusskolas 10.-12. klases skolēni. Respondentu skaits - 45. Darba rezultāti apkopoti, izanalizēti, salīdzināti un attēloti 5 tabulās un 1 diagrammā.
- Apkārtējās vides ietekme uz jauniešu emocionālo stāvokli
- BPM kvantitātes ietekme uz jauniešu (5-20 gadi) spēju koncentrēties, risinot aritmētikas un pildot interpunkcijas uzdevumus
- Ģimenes sastāva ietekme uz jauniešu personības veidošanos
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Ģimenes sastāva ietekme uz jauniešu personības veidošanos
Research Papers for secondary school6
-
Apkārtējās vides ietekme uz jauniešu emocionālo stāvokli
Research Papers for secondary school30
-
Narkotisko vielu ietekme jauniešu vidū un atkarība no tām
Research Papers for secondary school33
Evaluated! -
Mūzikas ietekme uz jauniešu psihi
Research Papers for secondary school27
Evaluated! -
Jauniešu loģiskās domāšanas attīstība intelektuālo un matemātisko spēļu ietekmē
Research Papers for secondary school16
Evaluated!