Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:139279
 
Evaluation:
Published: 16.04.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Brīvība un atbildība    3
1.1.  Neliels ieskats brīvības un atbildības vārdu nozīmē    3
1.2.  Brīvības un atbildības izpratne relatīvā un absolūtā izpratn    3
2.  Brīvības daudzveidīgo aspektu salīdzinājums    5
2.1.  Apziņa un rīcība    5
2.2.  Apziņas un rīcības brīvības salīdzinošā analīze    5
2.3.  Brīvības ārējo un iekšējo ierobežojumu vērtējums    6
Extract

Ko sabiedrība saprot ar vārdu brīvība? Ar vārdu brīvība saprotam: ka tā ir cilvēka spēja patstāvīgi, saskaņā ar savu pasaules uzskatu noteikt savu rīcību un darboties pēc paša lēmuma. Cilvēks savā rīcībā izdara morālu izvēli starp labo un ļauno, tikumisko un netikumisko. Tā kā šī izvēle atkarīga no paša cilvēka, respektīvi, izvēle starp labo un ļauno, tikumisko un netikumisko, uz viņu gulstas morāla atbildība. Mana atziņa pēc uzzinātā par brīvību ir: kur nav brīvības, tur nav arī atbildības. Brīvība ir tās nepieciešamais priekšnosacījums, respektīvi, brīvība bez atbildības nevarētu pastāvēt, jo atbildība papildina brīvību un otrādi.
Tātad, līdz ar to rodas jautājums: kas tad ir atbildība? Atbildi uz šo jautājumu varētu sniegt šādi: tā ir pienākuma iekšējā apjēgšana, paredzot savas rīcības iespējamās sekas un uzņemoties par tām atbildību.
Literāts R. Guardini ir teicis: „Cilvēks nebūtu spējīgs rīkoties tikumiski, ja viņš nebūtu brīvs.” [2; 91]
Cilvēka brīvība nav absolūta brīvība, jo cilvēks nevar pieņemt jaunus lēmumus bez priekšnoteikumiem. Viņa brīvība viņam ļauj iepriekš noteiktās robežās atrast un īstenot atsevišķu pareizo lēmumu. Ja cilvēks pasludina sevi par absolūti brīvu, tad viņš aizvien no jauna plāno savu dzīvi kā radītājs, kas radījis pats sevi .
Kristietībā uzskatīja, ka Bībele apliecina cilvēku kā Dieva attēla brīvību. Šāda brīvība, ka Bībele apliecina cilvēku kā Dieva attēla brīvību nav absolūta. Kristietībā domāja, ka absolūtā brīvība piemīt vienīgi Dievam, kamēr cilvēka brīvība ir relatīva. Tomēr cilvēka brīvība ir patiesa brīvība. Salīdzinot cilvēku un dzīvnieku brīvību, lielākā rīcības brīvība ir novērojama dzīvnieku vidū, jo cilvēkam nav tik attīstīti instinkti. Dzīvniekiem ir mērķtiecīgi, iedzimti un stereotipiski instinkti. Kas dzīvniekam ir rets izņēmums, tas cilvēkam ir norma, rīcības mēraukla: brīva rīcība balstoties uz apzinātu lēmumu. Bioloģiskajā antropoloģijā cilvēku raksturo kā instinktiem nabagu.…

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register