SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
1. secinājums: reklāmas būtība ir komerciāla rakstura, robeža starp informācijas sniegšanu un klientu piesaistīšanu komerciālos nolūkos ir ļoti šaura. Reklāmas regulējuma un kontroles atstāšana attiecīgo profesiju pārstāvju rokās rada risku, ka šī robeža var tikt pārkāpta.
2. secinājums: reklāmas regulējums ir sadrumstalots – katrai brīvajai juridiskajai profesijai ir savs atsevišķs reklāmas regulējums, kas ir ietverts gan likumā, gan kolēģiju statūtos, gan katrai profesijai saistošajā ētikas kodeksā, bet tiesu izpildītājiem – vel atsevišķā iekšējā normatīvā aktā.
3. secinājums: Brīvās juridiskās profesijas pašas veic uzraudzību un kontroli reklāmas jautājumos. Tas rada risku, ka par izdarīto reklāmas pārkāpumu var netikt ierosināta disciplinārlieta, kā arī pārkāpumu izskatīšanas objektivitāte kļūst apšaubāma.
4. secinājums: Advokātu vidū pastāv augsts konkurences līmenis, kas šīs profesijas pārstāvjos rosina pastiprināti rūpēties par savu ekonomisko stāvokli, kā rezultātā ir paaugstināts risks, ka var tikt veikti dažādi ar reklamāciju saistīti pārkāpumi.
5. secinājums: Latvijas teritorijā tiek konstatēti reklamācijas pārkāpumi brīvo juridisko profesiju sfērā, kas variē sākot no mazākas nozīmes pārkāpumiem, līdz pat būtiska un rupja līmeņa pārkāpumiem.
1. priekšlikums: Līdzīgi kā tas ir zvērinātu notāru un zvērinātu tiesu izpildītāju gadījumā, nodot zvērinātu advokātu reklamēšanos informācijas nolūkam zvērinātu advokātu padomei, kas nepieciešamības gadījumā visiem advokātiem nodrošinātu reklāmu sabiedrības informēšanas nolūkā, kā arī, nepieciešamības gadījumā, saskaņojot ar padomi, pieļautu individuālam advokātam sniegt informatīvo reklāmu par savu praksi.
…