Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:414565
 
Evaluation:
Published: 17.02.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  EVADS    3
1.  NOSACĪJUMU, KAS JĀIEVĒRO, VEIDOJOT CEĻA KONSTRUKCIJAS UZ KŪDRAS    4
2.  CEĻA KONSTRUKCIJU RISINĀJUMI UZ KŪDRAS    5
2.1.  Zemes klātne pilnīgi balstīta uz minerālās grunts pamatnes    5
2.2.  Zemes klātne daļēji balstīta uz minerālās grunts pamatnes    7
2.3.  Zemes klātne balstīta uz kūdras slāņa    8
  SECINĀJUMI    15
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    16
Extract

SECINĀJUMI
Ceļa konstrukcijas uz kūdras cilvēcei ir pazīstamas jau sen, pirmās šāda veida konstrukcijas ir datētas ar 4000 gadu pirms mūsu ēras. Sākotnējās konstrukcijās tika izmantots sīkbaļķu klājums.
Izmantotās ceļa konstrukcijas uz kūdras izvēle, galvenokārt, balstās uz ekonomiskajiem apsvērumiem.
Ja kūdras slānis nav dziļāks par 1,5 m un kūdra ir blīva, ceļa konstrukcija tiek balstīta uz minerālās grunts pamatnes. Kūdras slānis tiek izrakts.
Kūdras slānim pieaugot, ekonomiski izdevīgāki sāk kļūt citi ceļa konstrukciju veidi. Blīvu kūdru ir iespējams daļēji izrakt un uzbērumu nogremdēt uz minerālās grunts pamatnes, kūdru izspridzinot.
Ja kūdrai ir šķidra konsistence, zemes klātni nogremdē uz minerālās grunts pamatnes. Šāda konstrukcija pieprasa izmantot lielu daudzumu pievestās grunts.
Ja kūdras slāni nav ekonomiski izdevīgi izrakt (kūdras slānis ir biezāks par 4m), var izmantot peldošu ceļa konstrukciju ( mazas intensitātes ceļiem vai arī konstrukcijām ar nelielu uzbērumu ) vai arī zemes klātni daļēji balstīt uz minerālās pamatnes.
Izmantojot peldošu ceļa konstrukciju, uzbēruma grunts daļēji tiek aizvietota ar atvieglotiem materiāliem (zari, koksnes atkritumi, riepas, vieglbetons u.c.), tomēr šādā veidā tiek ievērojami palielinātas ceļa konstrukcijas izmaksas. Peldošajām konstrukcijām ir ievērojami mazāks svars un uzbēruma augstums, salīdzinot ar cita veida ceļa konstrukcijām.
Ceļa konstrukciju uz kūdras, to neizrokot, var veidot vispirms kūdru konsolidējot. Izmanto blīvas kūdras gadījumā, pieslogošanas process ir ilgs, līdz ar to pieaug konstrukcijas izmaksas. Viens no šīs konstrukcijas veidiem ir rievsienu izmantošana, lai atdalītu konsolidēto kūdru no blakus esošās, neizmainītās kūdras.
Jaunākās paaudzes ceļa konstrukcijas tiek veidotas, izmantojot ģeosintētiskos materiālus (ģeotekstilu un ģeorežģi). Šo materiālu izmantošana var samazināt uzbēruma augstumu un tā svaru pat par 50%. Ģeosintētiskos materiālus izmanto, galvenokart, peldošajās konstrukcijās, kā arī konstrukcijās uz pāļiem.
Jauns veids, kā izbūvēt ceļa konstrukcijas uz kūdras, to neizgrābjot, ir kūdras stabilizācija. Kūdras slānī injicējot stabilizator, panāk kūdras slāņa nestspējas pieaugumu.Diemžēl šī metode vēl ir izpētes stadijā.
Ja kūdras slānis ir ļoti dziļš un citas ceļa knstrukcijas izmantot nav iespējams, pielieto ceļa konstrukcijas izbūvi uz pāļiem. Pāļi tiek izgatavoti no koka (īslaicīgs risinājums) vai no betona (pāļu garums var sasniegt 30m). Nepieciešams veidot slodzes pārnešanas plātni. Šis ir visdārgākais ceļa konstrukcijas veids.
Jo kūdras slānis ir biezāks un ceļa konstrukcija ir sarežģītāka, jo vairāk pieaug ceļa konstrukcijas izbūves izmaksas.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register