Precīzi noteikta cena – viens no galvenajiem faktoriem, kas nosaka, vai klients pirks preci vai ne, ir būtisks priekšnoteikums veiksmīgai preču un pakalpojumu realizācijai.
Lēmumu pieņemšana par cenām ir pietiekami komplicēts process, jo produktam ir jānosaka optimāla cena katrā no tirgiem, kā arī jāveido uzņēmuma politika, kā un kad mainīt cenas, reizē nosakot, kam tad ir šādas tiesības un pat pienākums. Lēmuma pieņemšana par produkta cenu ir viena no sarežģītākajām problēmām, kuras vajag risināt uzņēmuma vadībai. Uzņēmuma izstrādājamās tirgus stratēģijas būtiska sastāvdaļa ir mērķa noteikšana.
Lielākajā daļā gadījumu produkta cenu nosaka ārējie faktori, tas, ir faktori, kuri nav pakļauti uzņēmuma kontrolei, kas ietekmē cenu ir attiecīgā produkta piedāvājums un tā pieprasījums.
Referāta mērķis ir raksturot uzņēmuma preču cenu jēdzienu, politiku, veidošanas metodes, lai tā rezultātā izdarītu secinājumus.
Lai realizētu izvirzīto darba mērķi autors izvirza šādus darba uzdevumus:
1.Raksturot cenu jēdzienu.…