Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:170247
 
Author:
Evaluation:
Published: 06.10.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Not used
Extract

Konkurence ir pircēju un pārdevēju savstarpēja sacensība par pircējiem, tirgiem un peļņu. Konkurences politika ir politika ar, kuras palīdzību tiek nodrošināts tas, ka cenas veikalos ir daudzmaz stabilas un nenotiek nemitīga to kāpšana. Konkurences padome uzrauga un regulē uzņēmumu darbību, lai tas nepārkāptu Konkurences likumu un Reklāmas likumu.


Konkurences būtība
Lai piesaistītu precei pircēju, precei ir jābūt lētai, bet kvalitatīvai. Tāda arī ir konkurences būtība – neatkarīgu pircēju un pārdevēju savstarpēja sāncensība, cīņa tirgū par labākām pirkšanas un pārdošanas iespējām, lielāku peļņu. Katrs ražotājs vēlas, lai patērētājs pirktu viņa preci, bet patērētājs to darīs tikai tad, kad šī prece viņam liksies pievilcīgāka par konkurenta piedāvāto. Tai jābūt kvalitatīvākai, glītākai, drošākai un par zemāku cenu. Lai iegūtu „savu pircēju”, ražotāji cenšas uzlabot preces kvalitāti, samazināt izmaksas un cenu, izstrādāt jaunas preces, kuras vēl labāk apmierinātu patērētāju vajadzības. Piemēram, mobilo sakaru operatoru konkurences rezultātā Latvijā ir ievērojami samazinājušies mobilo telefonu sarunu tarifi, uzlabojusies sakaru kvalitāte, sakaru iespējas Latvijas teritorijā un piedāvāto pakalpojumu daudzums. Šāda uzņēmumu savstarpējā konkurence ir izdevīga sabiedrībai, jo:
1.tā sekmē preču un pakalpojumu kvalitātes paaugstināšanu;
2.tā veicina izmaksu samazināšanu un palielina efektivitāti;
3.sekmē zinātnes un tehnikas sasniegumu ieviešanu ražošanā;
4.konkurence „ietaupa” patērētāju naudu, un šo naudu var izmantot citu preču pirkšanai, labāk apmierināt savas vajadzības vai arī savus brīvos līdzekļus uzkrāt vai investēt;
5.konkurence nodrošina taisnīgumu. Tirgus apbalvo to, kas dod labumu, izdevīgumu sev un citiem, bet soda to, kas cenšas gūt labumu tikai sev vai strādā neefektīvi;
6.konkurence nodrošina brīvību. Pircējs ir brīvs savā izvēlē, savukārt ražotājs var brīvi noteikt, ko un kā ražot. Uzņēmuma īpašnieks var izvēlēties kvalificētākos strādniekus, bet tikpat brīvi strādnieki var izvēlēties uzņēmumu, kurā strādāt.
Ekonomisti visas daudzveidīgās situācijas tirgū izsaka ar četriem tirgus modeļiem jeb tirgus struktūras veidiem:
1.pilnīgas konkurences tirgus;
2.monopolistiskās konkurences tirgus;
3.oligopols;
4.monopols.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,98 €
Work pack Nr. 1168381
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register