Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:333531
 
Evaluation:
Published: 05.10.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Cenu politika tirdzniecībā
Cenu politika visciešāk noietu ietekmē tirdzniecībā. Cenu politikas vislielākais instruments ir cena, kura ir jārada tāda, lai pieprasījums pārsniegtu piedāvājumu, radot peļņas iespējas un noieta garantiju. Neizplānota cenu politika neveicina noietu ilgtermiņā. Protams, ir sezonālie produkti, kuriem, varētu domāt, ilgtermiņā nav nepieciešama cenu politika, taču pircējam jāatstāj pozitīvs iespaids līdz nākošajai sezonai.
Ja noiets ir samazinājies, cenu politikā ir jāiekļauj īstermiņa pasākumi, kas ļautu pieaugt un stabilizēties apjomam, kuru pircējs ir gatavs nopirkt.
Piedāvājot jaunu produktu, nepārdomājot produkta cenu politiku un cenas pieļaujamo elastību dažādās situācijās valdošajā tirgū, var rasties zaudējumi. Prognozējamā darbību virkne: augsta cena – noieta samazināšanās – samazina cenu neaptverot cenu grīdu – noiets pieaug – uzņēmumam rodas zaudējumi – cenu līmenis izveidots pārāk zems. Noiets ir viens no cenu politikas darbības rādītājiem.
Vairumtirdzniecībā. Cenu politika vairumtirdzniecībā ir balstīta uz produkta pārdošanu lielos daudzumos par cenām, kas tikai nedaudz atšķiras no produkta pašizmaksas. Šādas situācijas noiets ir liels, produkta apgrozījums ir augsts. Cenu politikas nozīme uz noietu nav īpaši liela, jo cena nav elastīga, taču uzcenojums ir pietiekams, uz kura rēķina var veidot skaidras naudas atlaides un atlaides par apmaksas paātrināšanu. Tās saīsinot norēķinu periodu un stimulējot realizācijas apjuma ātrāku apriti, reizē palielinot noietu.
Īpašu uzmanību var pievērst situācijai benzīna vairumtirdzniecībā Latvijā. Konkurences padome izvirzījusi 3 līderu šajā jomā: Neste, Lukoil un Statoil. Ir aizdomas, ka šie trīs uzņēmumi savstarpēji sadarbojoties1, nosakot cenas, kas ir zemākas nekā mazumtirgotājiem…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register