-
Cenu veidošanas pamatprincipi
Research Papers27 Business, Marketing, Advertising, Economics
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Cenu jēdziens, nozīme un klasifikācija | 4 |
1.1. | Cenu jēdziens un nozīme | 4 |
1.2. | Cenu klasifikācija | 5 |
2. | Cenu veidošanas jēdziens, to ietekmējošie faktori un cenu veidošanas metodes | 9 |
2.1. | Cenu veidošana, to ietekmējošie faktori | 9 |
2.1.1. | Uzņēmuma mērķu ietekme uz cenu veidošanu | 10 |
2.1.2. | Mārketinga stratēģijas ietekme uz cenu veidošanu | 11 |
2.1.3. | Uzņēmuma izmaksu ietekme uz cenu veidošanu | 11 |
2.1.4. | Mārketinga organizēšanas ietekme uz cenu veidošanu | 12 |
2.1.5. | Tirgus tipu ietekme uz cenu veidošanu | 13 |
2.1.6. | Pieprasījuma elastīguma ietekme uz cenu veidošanu | 14 |
2.1.7. | Likumdošanas un valsts politikas ietekme uz cenu veidošanu | 16 |
2.1.8. | Citi faktori, kas ietekmē cenu veidošanu | 17 |
2.2. | Cenu veidošanas metodes | 17 |
2.2.1. | Uz izmaksām balstīta cenu veidošana | 18 |
2.2.2. | Uz pieprasījumu balstīta cenu veidošana | 19 |
2.2.3. | Uz konkurentu cenām balstīta cenu veidošana | 19 |
3. | Cenu politika | 21 |
3.1. | Jauno preču cenu veidošanas stratēģija | 21 |
3.2. | Preču sortimenta cenu veidošanas stratēģija | 23 |
3.3. | Stratēģija cenu piemērošanai tirgū | 24 |
Kopsavilkums | 28 | |
Izmantotā literatūra | 29 |
Katram uzņēmējam viens no svarīgākajiem jautājumiem, plānojot un veidojot savu uzņēmējdarbību ir, vai tās darbība atmaksāsies un nesīs tam peļņu. Tāpēc viens no galvenajiem faktoriem, kas noteikt – būs vai nebūs peļņa, ir pareiza preces cena, jo no tās ir atkarīgs vai pircējs iegādāties preci vai nē. Parasti uzņēmēji savas preces cenu nosaka saskaitot visas izmaksas un pieliekot klāt noteiktu peļņas procentu. Tomēr šādas cenas bieži vien nav konkurētspējīgas, jo netiek ņemti vērā dažādi faktori. Tāpēc, lai izvairītos no šādas situācijas, ir jāapzinās cenu veidošanu ietekmējošie faktori, jāizpēta cenu veidošanas metodes un jāizvēlas cenu politika un stratēģija. Un rezultātā jānosaka tāda cena, kas spētu apmierināt paša uzņēmēja intereses un ieinteresētu pircējus.
Kursa darba mērķis ir izpētīt, kā iespējams pēc iespējas labāk un precīzāk noteikt produkta cenu, kādi ir cenu veidošanas pamatprincipi.
Lai sasniegtu kursa darba mērķi, tiek izvirzīti šādi uzdevumu:
Raksturot cenu jēdzienu;
Raksturot cenu veidošanas jēdzienu;
Aprakstīt cenu veidošanu ietekmējošos faktorus;
Aprakstīt cenu veidošanas metodes;
Aprakstīt cenu politiku un stratēģijas.
Kursa darba uzdevumi tiek risināti ar ekonomiskās literatūras, kā arī lekciju materiālu palīdzību.…
1. Cenu jēdziens, nozīme un klasifikācija; 2.Cenu veidošanas jēdziens, to ietekmējošie faktori un cenu veidošanas metodes; 3.Cenu politika
-
Cenu veidošanas pamatprincipi
Research Papers27 Business, Marketing, Advertising, Economics
- Kooperatīvu vēsturiskā veidošanās
- Uzņēmējdarbības veidošanas iespējas
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Izglītības iestādes budžeta veidošanas principi un metodika
Research Papers for university32
Evaluated! -
Būvuzņēmējdarbības pamatprincipi un ierobežojumi
Research Papers for university7
-
Cenu veidošana loģistikā
Research Papers for university26
-
Budžeta plānošana un pamatprincipi
Research Papers for university9
-
Komandu veidošanas iespējas manā darba vietā
Research Papers for university13
Evaluated!