Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:205229
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.04.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Demogrāfiskie rādītāji    4
2.1.  Iedzīvotāji    4
2.2.  Izglītība Cēsu pilsētā un rajonā    7
3.  Ekonomiskie rādītāji    11
3.1.  Darba tirgus reģions un darbaspēka migrācija    11
3.2.  Bezdarbs    13
3.3.  Nodarbinātība    15
3.4.  Uzņēmējdarbība    16
4.  Dabas resursi, raksturojums    23
5.  Secinājumi    25
6.  Izmantotās literatūras saraksts    27
7.  Pielikums. Cēsu rajona attīstības vīzija – 2012.gadam    28
Extract

Cēsu rajonā kopumā ir labs vispārējās izglītības līmenis un laba vispārējās un profesionālās izglītības pieejamība, tomēr pastāv problēmas attiecībā uz tās atbilstību darba tirgus prasībām. Tā kā vairāk nekā 90% vispārizglītojošos mācību iestāžu absolventu turpina mācības augstskolās un augstskolu pieejamība Cēsu rajonā ir maza, pastāv liels spiediens jauniešu aizplūšanai no Cēsu darba tirgus reģiona. Ar izglītības piedāvājumu un iespējām apgūt profesiju pamatā nav apmierināti jaunieši, kā arī salīdzinoši mazāk ir apmierināti strādājošie Rīgā un Valmierā.
Vispārējo vidējo izglītības mācību iestāžu absolventi praktiski netiek gatavoti darba tirgum, bet gan izglītības turpināšanai un kvalifikācijas iegūšanai. Izglītības kvalitāte Cēsu pilsētā ir laba. Par to liecina centralizēto eksāmenu rezultāti, kā arī tas, ka 93 – 95% vidējo vispārizglītojošo mācību iestāžu absolventi turpina mācības augstskolās, kas ir ļoti augsts rādītājs Latvijas mērogā. Samazinās to skolēnu skaits, kas vēlas mācīties humanitāra un sociāla virziena izglītības programmās, bet palielinās to skolēnu skaits, kuri vēlas mācīties matemātikas, dabas zinību un tehnikas virziena izglītības programmās – sākot šīs programmas apguvi jau no 7.klases. Tomēr centralizēto eksāmenu rezultāti liecina par problēmām eksakto mācību priekšmetu jomā un konkrēti matemātikas un fizikas mācību priekšmetos.
Cēsu rajonā ir stabilas profesionālās izglītības tradīcijas, kuras tiek uzturētas četrās vidējās profesionālās izglītības iestādēs. Profesionālās izglītības iestāžu audzēkņu skaits uz 1000 iedzīvotājiem Cēsu rajonā ir lielāks nekā valstī vidēji. Tā kā Cēsu pilsētas jaunieši pēc devītās klases absolvēšanas pamatā izvēlas turpināt izglītību vispārizglītojošajās vidusskolās, tad šis ievērojamais audzēkņu skaits veidojas no Cēsu un citu rajonu jauniešiem.

Nākotnes situācija Cēsu pilsētas darba tirgū ir cieši saistīta ar pašreizējo skolēnu izglītību, tām zināšanām un prasmēm, kuras viņi šodien iegūst Cēsu pilsētas un rajona izglītības iestādēs. Darbaspēka kvalitāte ir saistīta gan ar vispārējās, gan profesionālās izglītības un augstākās izglītības, kā arī tālākizglītības iespējām. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register