Pēc datu salīdzināšanas, var secināt, ka 3. klases skolēnu rezultāti atšķirās no 11.klases skolnieku rezultātiem. 11. klases skolēnu visaugstākais rezultāts ir 77%, bet 3. klases skolēnu – 43%. 11. klases skolēnu viszemākais rezultāts ir 47%, bet 3. klases skolēnu – 17%. Šī uzdevuma veikšanu ietekmēja nepieciešamais laiks, ko patērēja skolēni lasot un pierakstot.
Secinājumi
1. Īslaicīgās atmiņas apjoms abiem vecumposmiem (7 – 10 un 15 – 18 gadi) ir ļoti līdzīgs.
2. Tīšās atmiņas apjoms abiem vecumposmiem ir atšķirīgs. 3. klases skolēni atcerās uz pusi mazāk vārdu kā 11. klases skolēni.
3. 3. klases respondentiem sagādāja grūtības ātri izlasīt un sakārtot vārdus pa grupām, bet 11. klases respondentiem testa pildīšana nesagādāja problēmas.
4. Sākumskolas vecumposmā izteiktāka ir īslaicīgā atmiņa, bet vecāko klašu skolēniem izteiktāka ir tīšā un netīšā atmiņa.
5. Darbā ir gūta atbilde uz pētāmo jautājumu ,,Vai ir vērojamas atšķirības sākumskolas un vidusskolas vecuma skolēnu atmiņās?’’. Testu rezultāti parāda, ka vecāko klašu respondenti spēj uztvert un atcerēties vairāk nekā sākumskolas vecumposmā.
…