-
Cilvēka izvēli ietekmējošie faktori
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 2 | |
Annotation | 3 | |
Saturs | 4 | |
Ievads | 5 | |
Teorētiskā daļa | 6 | |
Reklāmu ietekme uz cilvēka izvēli | 6 | |
Galvenie faktori, kas ietekmē izvēli | 9 | |
Veiktie pētījumi | 10 | |
Mūzikas ietekme | 12 | |
Izvēle partiju vēlēšanās | 13 | |
Reklāmu ietekme uz cilvēka izvēli | 13 | |
Reklāmas iedarbības principi (uzmanība, vēlēšanās, aicinājums) | 16 | |
Slēptās reklāmas | 18 | |
Slēptā reklāma ir relatīva | 18 | |
Slēptā reklāma izklaides raidījumos | 21 | |
Slēptās reklāmas nozīme | 22 | |
Brīvā griba | 23 | |
Gēnu ietekme | 25 | |
Praktiskā daļa | 26 | |
Kopsavilkums | 26 | |
Aptauja par cilvēka izvēles ietekmējošiem faktoriem | 28 | |
Aptaujas rezultāti | 30 | |
Aptaujas rezultātu analīze | 32 | |
Aptaujas rezultāti diagrammās | 33 | |
Secinājumi | 38 | |
Izmantoto avotu saraksts | 39 |
Galvenie faktori, kas ietekmē izvēli
Vārds „reklāma” ir cēlies no latīņu vārda „reclamare”, tas nozīmē – izsaukt, izplatīt informāciju par kaut ko, lai to popularizētu. Reklāma kalpo tam, lai informētu potenciālos pircējus par jaunām precēm, pakalpojumiem, to lietošanas īpašībām, reklāmu apmaksā reklāmdevējs, parasti reklāma atgādina noteiktu marku vai preces nosaukumu, kad pircējs veic pirkuma izvēli.
Reklāma ir komunikācijas izpausme ar noteiktu personu vai uzņēmumu sniegto informācijas izplatīšanas maksa līdzekļu starpniecību. Būdama varens pircēju rīcības motivēšanu ietekmējošs faktors, reklāmas attīstība tajā pašā laikā ir atkarīga no daudziem apstākļiem, no kuriem pirmkārt jāmin: - sociāli ekonomiskie;
- tehnoloģiskie;
- tiesiskie;
- tirgus (patēriņa) apstākļi.
Reklāma patērēšanas uzvedībā veido sabiedrisko domu, izraisa interesei, rada apstākļus vajadzību apmierināšanai, veido preču iegādei nepieciešamo psiholoģisko bāzi. Iedarbojoties uz cilvēka apziņu, reklāma veido preču un pakalpojumu pieprasījumu. Reklāma iedarbojās uz cilvēka psihi, prātu, jūtām, domāšanu, spriedumiem, uzmanību, uztveri, atmiņu un zināšanām. Reklāma ir māksla cilvēkā radīt dziņu pirkt un patērēt. Reklāmai ir jādot atbilde uz jautājumiem, kuri patērētājam ir interesanti un ko viņš grib zināt par preci vai pakalpojumiem. Reklāmas uzdevums ir pārvērst nepatvaļīgo uzmanību patvaļīgajā. Reklāmas mērķis ir padarīt cilvēku par pircēju un palīdzēt viņam lēmuma izvēlē. To var panākt ar reklāmas pareizu psiholoģisko ievirzi. Reklāmai jāveido aktīva nostāja pret reklamējamo preci, jāiedarbojas vai nu uz pirkšanas motīviem, vai priekšstatiem par preci vai pakalpojumu, patērētāju, uztveri, atmiņu.
Lai potenciālajam pircējam rastos pareizs priekšstats par preci, reklāmai jāizglīto patērētājs: jāsniedz ziņas par preces kvalitāti, lietošanas īpašībām un priekšrocībām salīdzinot ar analogu.
Reklāma psiholoģiski iedarbojās uz: gribu, prātu, uzmanību, atmiņu, asociācijām un jūtām tāpēc tā tik ļoti var ietekmēt cilvēka izvēli.
Pēc angļu sociologu pētījumiem ir noskaidrots, ka patērētājs radio reklāmu atceras nedaudz sliktāk nekā TV reklāmu ,tāpēc var uzskatīt, ka TV reklāmas vairāk ietekmē cilvēka izvēli, kādu produktu iegādāties.
…
Kas ir šie faktori, un cik ļoti tie ietekmē un vai vispār ietekmē cilvēka izvēli. Darbā pētīts – Cilvēka izvēles ietekmējošie faktori vecuma posmā no 16 – 19 gadiem. Darba mērķis: •Noskaidrot galvenos faktorus, kas ietekmē izvēli; •Noskaidrot, kā katrs faktors tieši ietekmē; •Noskaidrot, vai cilvēks patiesi vēlas to ko grib; Darba uzdevums: •Savākt visu nepieciešamo informāciju par cilvēka izvēles ietekmējošiem faktoriem; •Veikt informācijas analīzi; •Izveidot aptauju •Analizēt aptaujas rezultātus •Analizēt visu darbu un izdarīt secinājumus Hipotēze: Cilvēka izvēli var ietekmēt dažādi ārējie faktori un tas notiek ļoti bieži. Cilvēks bieži vēlas to ko patiesībā nav vēlējies.
- Cilvēka izvēli ietekmējošie faktori
- Krāsu ietekme uz cilvēka personību
- Trauksme un tās izraisošie faktori piekto klašu skolēniem
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Dž.Loka darba "Eseja par cilvēka sapratni" analīze
Research Papers for secondary school6
-
Cilvēka miegs un bioritms
Research Papers for secondary school14
-
Cilvēka psihiskās attīstības galvenās likumsakarības psiholoģijā
Research Papers for secondary school2
-
Kas no pirmatnējā cilvēka pasaules uzskata ir saglabājies mūsdienu cilvēka apziņā?
Research Papers for secondary school3
-
Uztvere, uzmanība un to ietekmējošie faktori
Research Papers for secondary school6