SECINĀJUMI
1. CRM sistēmas lietojums spēj risināt vairākas funkcijas vienuviet, kura rezultātā uzņēmums var ietaupīt naudas līdzekļus palielinot darba kvalitāti.
2. CRM sistēmas iekļaušana darba kvalitātes uzlabošanai var sekmēt un prognozēt tālāku uzņēmuma darbību, jo glabā sevī dažādus datus, kurus pēcāk iespējams izmantot statistikas veikšanai.
3. Liela nozīme CRM sistēmas izmantošanā un labumu gūšanā ir tās pilnvērtīga izmantošana.
4. Pēc 2018. gada pētījumiem Latvijas uzņēmumu vidē 57% uzņēmumu neizmanto nekādu CRM sistēmu, bet to vidū joprojām tiek izmantota Excel uzskaites sistēma, kā darījumu uzskaites sistēma un tie ir veseli 18,47%.
5. Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka mazumtirdzniecības uzņēmumu sektorā informācijas iegūšana un uzglabāšana sekmē CRM pielietojuma attīstību, jo procentuāliem rādītājiem ir tendence pieaugt.
6. 2021. gada pētījumi par maksas mākoņpakalojumu izmantošanu uzņēmumos liecina, ka CRM lietotājprogrammu izmantošana Latvijā attīstās salīdzinoši lēni, tas skaidrojams ar sistēmas plašajām iespējām apvienot dažādus datus, līdz ar to izmaksā vairāk nekā parastās programmas un rīki, kas pieejamas par zemākām izmaksām.
…