CRM (klientu attiecību menedžments) ir biznesa stratēģijas izstrādāšana un ieviešana, izmantojot informācijas tehnoloģijas risinājumus, lai samazinātu starpību starp organizācijas pašreizējo un potenciālo klientu iegūšanas, attīstīšanas un saglabāšanas līmeni.
Šajā darbā apskatītas tādas tēmas kā – CRM jēdziens, būtība un nozīme, minēti četri soļi efektīva CRM ieviešanai, CRM nozīme bankās, kā arī ieguvumi no CRM un CRM ieviešanas problēmas Latvijas bankās.
Darba mērķis – izpētīt klientu attiecību menedžmentu, lai noskaidrotu ar CRM ieviešanu saistītās problēmas.1. CRM jēdziens
Klientu attiecību menedžmenta (turpmāk tekstā – CRM) pamatideja ir radusies jau sen, kad alu cilvēkam bija jāizlemj, kur iegādāties bultas galu. Bet CRM termins radās 20. gadsimta 90. gadu vidū. Tirgus analītiķi strīdējās par konkrētu CRM uzbūvi, taču viņi visi bija vienisprātis, ka pēc dažiem gadiem kompānijas tērēs miljardiem dolāru CRM risinājumos – programmās un pakalpojumos, kas izveidoti, lai palīdzētu uzņēmumiem daudz efektīvāk veidot un vadīt klientu attiecības caur jebkuriem tiešajiem vai netiešajiem kanāliem, kurus klienti izvēlas izmantot.
Mūsdienās ir plaši atzīts, ka uzņēmumu nākotnes ienesīgumu nosaka izturēšanās pret klientiem, tāpēc kompānijas iegulda arvien vairāk naudas, lai nodrošinātu veiksmīgu attiecību veidošanos ar klientiem. Un klienti apzinās, kādi pakalpojumi viņiem būtu jāsaņem un „balso” ar saviem makiem, balstoties uz pieredzi, ko viņi ir guvuši no sadarbības…