Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:545850
 
Author:
Evaluation:
Published: 10.07.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
I.  Eiropas Savienības (ES) varas trīsstūris - galvenie likumdevēji un lēmumu pieņēmēji ES    4
1.  Eiropas Savienības Padome (ESP)    7
1.1.  Samierināšnāsomteja    7
1.2.  Pastāvīgo pārstāvju komiteja (COREPER - Comite des Representants Permaments)    8
2.  Eiropas Parlaments (EP)    10
3.  Eiropas Komisija (EK)    11
3.1.  Eiropas Ekonomikas un sociālo lietu komiteja (EESK)    12
3.2.  Reģionu komiteja (RK)    12
II.  Sociālais dialogs ES valstīs    15
1.  Pilsoniskas sabiedrības iespējas    15
2.  Lisabonas līgums    20
  Secinājumi    22
  Izmantoto avotu saraksts    25
Extract

Eiropas Savienības (ES) tiesību kopums ir neatkarīga tiesību sistēma, kas ir pārāka par dalībvalstu nacionālo likumdošanu, tomēr dažādu valstu savienību veidošana palielina mazo valstu iespējas ietekmēt lielās valstis. Tādēļ, mazajām valstīm ES varētu būt uzskatāma par reālāko ceļu šā mērķa sasniegšanā, un ES paplašinoties ar lielu skaitu jaunu valstu, paralēli vēlmei padarīt Eiropu par miera un stabilitātes zonu, gan ES dalībvalstīs, gan kandidātvalstīs dominē dalībvalstu nacionālās intereses un gan lielās, gan mazās valstis dažādi meklē iespējas palielināt savu ietekmi ES. Mazās valstis ir ieinteresētas spēcīgu ES institūciju pastāvēšanā, jo ar to palīdzību ir iespējams veiksmīgāk realizēt savas intereses. Tam līdzās saglabājas divpusējo attiecību nozīme ar visām dalībvalstīm, jo, piemēram, centrālā ES institūcija - ES iestāde, kurā tiek paustas ES dalībvalstu valdību pozīcijas ir ES Padome, un tā darbojas pamatojoties uz starpvaldību sadarbību. It sevišķi mazajām valstīm, tādām kā Latvija, savu interešu realizēšanai un neatkarības nodrošināšanai ir ļoti būtiski būt ES sastāvā, sadarboties ar visām tās dalībvalstīm, caur spēcīgām un kopējām ES institūcijām. Katrai ES dalībvalstij ir būtiski uzturēt vienlīdz labas attiecības ar pārējām dalībvalstīm, par ko liecina arī patreizējā ES rotējošās prezidentūras sistēma, kad prioritātes nosaka katra valsts pēc kārtas. Šāda Prezidēšanas kārtība vistiešāk arī akcentē lielo un mazo valstu vienlīdzību, jo visas dalībvalstis pēc kārtas uzņemas ES prezidentūras pienākumus.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register