Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:274034
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.06.2006.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 10 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
1.  Analītiska apskata daļa   
1.1.  Menedžmenta būtība, funkcijas un principi   
1.1.1.  Kas ir menedžments?   
1.1.2.  Menedžmenta process   
1.2.  Vadītāja loma un darbība organizācijā   
1.2.1.  Menedžmenta hierarhija un menedžeru līmeņi   
1.2.2.  Vadīšanas prasmes   
1.3.  Motivēšanas būtība un nozīme menedžmentā   
1.4.  Motivēšanas teorijas   
1.4.1.  Satura motivēšanas teorijas   
1.4.2.  Norises motivēšanas teorijas   
1.4.3.  Stimulējošās motivēšanas teorija   
1.5.  Kontroles loma menedžmentā   
1.5.1.  Kontroles būtība organizācijās   
1.5.2.  Kontroles veidi   
1.5.3.  Kontroles process   
2.  Pētījumu un aprēķinu daļa   
2.1.  Pētījumu metodika   
2.2.  Pētījumu rezultāti   
2.2.1.  “McDonalds” restorāna darbinieku motivātori   
2.2.2.  “McDonalds” restorāna darbinieku demotivātori   
2.3.  Darbinieku motivācijas paaugstināšanas projekts   
2.3.1.  Uzlabošanas pasākumi   
2.3.2.  Projekta kontrole   
  Nobeigums   
Extract

Ievads

Jautājums – kā motivēt un stimulēt darbiniekus – ir aktuāls jebkurā organizācijā.
Cilvēki ir visvērtīgākie uzņēmuma resursi, bet tajā pašā laikā cilvēki ir vienīgie resursi, kas spēj rīkoties pret organizācijas mērķiem, tāpēc ir jāiegulda lielas pūles, lai viņu enerģiju izmantotu organizācijas labā.
Vadītājam tagad ir tieši zināms, ka plānojot un organizējot darbību, nepieciešams ne tikai izstrādāt plānu un efektīvi sakārtot organizācijas struktūru, bet arī darbiniekus motivēt attiecīgi darboties, pildīt savus pienākumus, lai sasniegtu organizācijas mērķus.
Personāla vadīšanā ir daudz sastāvdaļas. To vidū ir kadru politika, psiholoģiskais klimats kolektīvā, sociāli psiholoģiskie aspekti. Bet tomēr galvenā vieta ir ražīguma paaugstināšanas, radošas iniciatīvas izaugsmes ceļu paņēmienu noteikšanai, ka arī darbiniekus stimulēšanai un motivēšanai.
Motivācija tā ir darbinieka apzināta ieinteresētība veikt noteiktu darbību; tās ir faktori, kas izsauc, virza un nosaka darbinieka uzvedību.
Motīvs ir pamudināšanas procesa un stimulu sistēmas, kā arī personas subjektīvo interešu mijiedarbības rezultāts.
Organizācijas vadītājam jācenšas atrast drošas saites starp personāla motivēšanu un sekojošu efektīvu darbību organizācijas labā, tādā veidā panākot harmoniju starp individuālajiem un organizācijas mērķiem.
Motivēšanas procesā nepastāv standarta metodes, un katrā konkrētā situācijā jāizvēlas vispiemērotākais darbinieku stimulēšanas paņēmiens, lai tie efektīvi strādātu organizācijas mērķu labā.
Lai darbinieks justos apmierināts ar dzīvi un darbu, ir liela nozīme gan organizācijas vadītājam, gan pašam darbiniekam. Vadītājam jācenšas pielāgoties saviem darbiniekiem, atrast pareizās stimulēšanas metodes, darbiniekiem savukārt jācenšas pielāgoties saviem darbabiedriem un arī vadībai. Kopīgi sadarbojoties un rīkojoties, labums būs gan vienai pusei, gan otrai.
Šajā darbā par izpētes objektu tiek ņemts “McDonalds” restorāns (“McDrive” tipa).
Darbā tiks atspoguļoti sekojošie jautājumi:
• menedžmenta būtība, funkcijas un principi;
• vadītāja loma un darbība organizācijā;
• motivēšanas būtība un tās nozīme menedžmentā;
• motivācijas teorijas ar to pielietošanu “McDonalds” restorāna vadīšanā;
• kontroles loma menedžmentā;
• pētījumu metodika, kur ir aprakstīts kādā veidā tiks veikta izpēte;
• analīzes rezultāti un tekošās situācijas novērtējums restorānā;
• motivācijas uzlabošanas projekts, to mērķi un pasākumi;
• projekta izpildes kontrolēšana.
Kursa darba mērķis ir izstrādāt darbinieku motivācijas paaugstināšanas projekts “McDonalds” restorānā. Šādā projektā ir paredzēts aplūkot pasākumus, kas labvēlīgi ietekmē darbinieku rīcības un līdz ar to uz darbības efektivitāti un ražīgumu. Arī liela uzmanība pievērsta demotivējošo faktoru likvidēšanas vai samazināšanas pasākumiem.

ANALĪTISKA APSKATA DAĻA

1.1. Menedžmenta būtība, funkcijas un principi

1.1.1. Kas ir menedžments?

Menedžments jeb vadīšana ir darbību komplekss, ieskaitot plānošanu, organizēšanu, motivēšanu un kontroli, kas vērsts uz organizācijas darbinieku, finansu, materiālu un informācijas resursu pilnīgāku izmantošanu, lai organizācijas mērķus sasniegtu ar augstāku efektivitāti.
Lai saprastu menedžmenta būtību, jāņem vērā:
• menedžments ir lietojams katrā organizācijā;
• menedžments obligāti jāsaista ar plānošanu, organizēšanu, motivēšanu un kontroli;
• visi menedžmenta darbības veidi tiek vērsti uz cilvēku, finansu, materiālu un informācijas resursu efektīvu un pilnīgāku izmantošanu;
• resursi ir jāpārveido, lai sasniegtu organizācijas mērķus;
• mērķi ir jāsasniedz ar iespējami augstu efektivitāti.
Pēc A. Faiola ir sekojošie menedžmenta principi:
1. Darba dalīšana, specializācija.
2. Vara. Tiesības rīkoties jāapvieno ar atbildību.
3. Disciplīna. Pakļaušanās vadītājam jāsavieno ar cieņu pret to.
4. Vienvadība. Katrs darbinieks saņem pavēles tikai no viena vadītāja.
5. Darbības virzības vienotība. Katra darbinieka rīcība tiek koordinēta vienā virzienā. Visi zina darbības stratēģijas virzienus un darbojas mērķtiecīgi.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1122663
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register