Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:623165
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 16 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Jēdziens “nestandarta bērni” mūsdienu skatījumā    5
2.  Biežāk sastopamas nestandarta bērnu grupas    8
2.1.  Bērni ar intelekta attīstības traucējumiem (aizture, demence)    8
2.2.  Bērni ar uzvedības un uztveres traucējumiem    11
2.3.  Apdāvinātie bērni    13
2.4.  Bērni ar dzirdes redzes traucējumiem    18
2.5.  Bērni ar fiziskiem traucējumiem    21
3.  Problēmas ar nestandarta bērniem vispārējās izglītojošās iestādēs    22
4.  Anketēšanas rezultātu apkopojums    24
  Secinājumi    27
  Izmantojamā literatūra    28
Extract

Jēdziens “nestandarta bērni” mūsdienās.

Trūkumi “cilvēka faktorā”- un savstarpēja nesaprašanās, nekomunikabilitāte, disharmoniski raksturi, egocentrisms, dažādas psiholoģiskas novirzes- to visu nevar neievērot, tās ir problēmas, kas kaut kādā veidā skar ikvienu, un nebūtu tās pareizi saistīt ar pagātnes mantojumu, ļaunprātību vai nepatīkamu misēkli. [1:5]
Diemžēl garīgās attīstības traucējumu cēloņi skaitāmi vairākos simtos (iedzimtība, alkoholisms, slimības , traumas, ekoloģija, u.c.), katrs no tiem rada specifisku traucējumu struktūru. To zināšana var sekmēt psihodiagnostikas objektivitāti un palīdzēt izvēlēties korekcijas kompleksus.
Speciālā psiholoģija radusies un turpina attīstīties uz psiholoģisko, medicīnisko un pedagoģisko zinātņu saskares robežas. Bieži speciālistam grūti noteikt, kurai no šīm zinātnēm ir noteicošais vārds, nosakot bērna tālāko likteni. Ikvienam speciālistam, kas nodarbojas ar bērniem ar speciālajām vajadzībām, jāorientējas dažādās speciālās psiholoģijas nozarēs, lai atklātu traucējumu cēloņus un to korekcijas iespējas.[2:7]
Dažādos vēstures posmos attieksme pret cilvēkiem ar garīgās vai fiziskās attīstības traucējumiem ir bijusi atšķirīga. To noteica civilizācijas attīstības pakāpe, gan sabiedrības morālie, reliģiskie un filozofiskie uzskati.
Pastāv uzskats, ka jau no 19. gadsimta vidus nosacīti veidojas divas, pat trīs garīgas attīstības traucējumu būtības izpētes tendences jeb virzieni: klīniskais(medicīniskais), psiholoģiskais (pedagoģiskais) un anatomiski morfoloģiski etioloģiskais virziens. Katram no tiem raksturīgs gan savas konceptuālās pamatatmiņas, gan diagnostikas pamatkritēriji, gan metodes un uzskati par šo bērnu audzināšanu un attīstības iespējām.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1170558
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register