Auto tirdzniecība Latvijā ir diezgan izplatīts uzņēmējdarbības veids. Kopš Latvijas neatkarības atjaunošanas, 1990. gadā, šis uzņēmējdarbības veids ir strauji izplatījies. Un ar laiku ir pavērušās plašas iespējas iegādāties Rietumvalstīs ražotas automašīnas.
Pamatā auto tirgu var iedalīt divās galvenajās daļās, pirmkārt, jaunu automašīnu tirdzniecība un, otrkārt, lietotu automašīnu tirdzniecība. Tā kā dzīves līmenis Latvijā ir salīdzinoši zems, liela nozīme ir lietotu automašīnu tirgum. Tomēr tas nenozīmē, ka attīstītākajās valstīs šāda veida uzņēmējdarbība ir mazāk svarīga.
Ikvienā uzņēmumā, kurš veic saimniecisko darbību pastāv dažādas uzņēmumam piederošo līdzekļu kategorijas, kuras tas pārvalda. Vienas no galvenajām šīm kategorijām ir pamatlīdzekļi un apgrozāmie līdzekļi. Kā savā darbā norāda A.Stočka, tad uzņēmuma apgrozāmo līdzekļu pārvaldībai ir ļoti svarīga loma it vienā uzņēmumā, bet it sevišķi, tādos, kuru pamata nodarbošanās ir automobiļu tirdzniecība, jo tiem ir liela vērtība. Savā pētījumā A.Stočka ir konstatējusi, ka Latvijā ir 115 uzņēmumi, kuriem ir NACE kods 4511. Uzņēmumiem ar šādu kodu apgrozāmo līdzekļu vērtība ir mērāma miljonos, vidēji aizņemot 60%, tātad, vairāk nekā pusi no kopējās uzņēmuma aktīvu vērtības. Viena krājumu vienība – automobilis – mēdz būt vērta desmitiem un pat simtiem tūkstošus euro. Nepārdomāta un nevērīga apgrozāmo līdzekļu pārvaldība var radīt būtiskus zaudējumus uzņēmumam, kas nodarbojas ar automobiļu pārdošanu. …