Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:742515
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.06.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Atkarību vispārējais raksturojums    4
  Datoratkarība, tās veidi un pazīmes    6
  Interneta atkarības raksturojums    8
  Datoratkarības riska grupas    12
  Jauno tehnoloģiju atkarības cēloņi un īpatnības    14
  Datoratkarības ietekme    17
  Datoratkarība citu atkarību kontekstā    18
  Ārstēšana    19
  Secinājumi    21
  Izmantotā literatūra    22
Extract

Šo tēmu kursa darbam un arī bakalaura darbam izvēlējos, jo Latvijā krasi pieaug datoratkarīgo skaits un ir samērā maz pētījumu par datoratkarību Latvijā. Šai problēmai sāka Latvijā pievērsties tikai nesen un tagad datoratkarība pusaudžu vidū ir aktuāla problēma. Latvijā ir pētījums par internmetatkarību, kuru ir pētījuši Rīgas Zolitūdes ģimnāzijas audzēkņi Georgijs Cirkins un Iļja Sabeļņikovs 2003. gadā, sadarbībā ar Rīgas narkomānijas profilakses centru.

Situāciju Latvijā šobrīd, saistībā ar datoratkarību un azartspēļu atkarību, var salīdzināt ar to, kas notika apmēram 6-7 gadus atpakaļ narkotiku lietošanas jomā. Tāpat kā jaunieši nebija pietiekami informēti par narkotiku, sevišķi sintētisko narkotiku un heroīna iedarbību un atkarības veidošanos, šobrīd varētu teikt, ka Latvijā nav pietiekamas informācijas par datoratkarību. Daudzi tam nepievērš pietiekamu uzmanību un arī daudziem vecākiem tas šķiet normāli, ka viņu bērns pavada pie datora gandrīz visu dienu. Šie vecāki nesaprot, ka viņu bērnam jau ir izveidojusies datoratkarība. Ja dators atrodas mājās, vecākiem nav īstas skaidrības, kur ir tā robeža, kad jāsāk uztraukties par bērna aizraušanos ar to. Kur ir tā robeža, kad dators no palīga pārvēršas par draudu bērna veselībai. Šie vecāki domā, ka tas ir labi, ka viņu bērns vismaz ir mājās un viņiem nav jāuztraucas, ka viņš ar saviem vienaudžiem varētu izdarīt kādas palaidnības un kaut kur „klaiņot” pa āru. Bieži vien vecāki paši nopērk bērnam datoru un iemāca ar to rīkoties, lai tikai viņš sēdētu mājās un „neklaiņotu” pa āru, bet viņi neparedz sekas, viņi nesaprot, ka tas var beigties pat traģiski.

Acīmredzot šobrīd nedrīkst ignorēt to, ka jaunās tehnoloģijas ir ienākušas mūsu sabiedrībā un ikdienā. Arī to, ka ir kāda grupa cilvēku, kuri ir pakļauti riskam kļūt atkarīgiem no šīm tehnoloģijām.

Psihologiem jau ir zināms, ka cilvēkā psihe spējīga atspoguļot JEBKURU realitāti, jebkuru cilvēka sensoro stimulāciju.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1192713
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register