Research Papers
Humanities
Pedagogy
Didaktiskās rotaļas 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko prie...-
Didaktiskās rotaļas 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanā
SECINĀJUMI
Darbā tika pētīts, cik efektīvas ir didaktisko rotaļu izmantošanas iespējas 5-6 gadu vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veidošanā veicina noturīgu un dziļu matemātisko priekšstatu veidošanos pirmsskolēniem, atvieglo zināšanu apguves procesu.
Darbā pamatojos uz A. Sorokinas, B. Dzintares, R. Bošas, D. Elkoņina un citu autoru atzinumiem par rotaļas nozīmi matemātisko priekšstatu veidošanā 5-6 gadus veciem bērniem..
Nodarbībās darbā ar bērniem tika izmantotas tādas didaktiskās rotaļas ar matemātisko saturu, kas ne tikai dod iespēju bērniem nostiprināt zināšanas un prasmes, bet vienlaicīgi attīsta arī izziņas procesus- uztveri, trenē atmiņu, veicina loģisko domāšanu.
Didaktiskās rotaļas ar matemātisko saturu nodarbībās var veidot pats skolotājs, ievērojot savas grupas bērnu attīstības līmeni.
Rotaļājoties un nodarbojoties ar bērniem tiek veicināta prasmju un spēju attīstība:
• Operēt ar īpašībām, objektu, skaitļu attiecībām, noteikt vienkāršākās izmaiņas un objektu atkarību pēc formas, lieluma;
• Salīdzināt, apkopot priekšmetu grupas, attiecināt, izdalīt kārtošanas un secības likumsakarības, darboties priekšstatu plānā, censties uz radošumu;
• Parādīt iniciatīvu darbībā, patstāvību mērķa noskaidrošanā vai izvirzīšanā, spriedumu gaitā, izpildījumā un rezultātu sasniegšanā;
• Pastāstīt par izpildāmo vai izpildītu darbību, sarunāties ar pieaugušajiem, vienaudžiem par rotaļas darbības saturu.
Didaktisko rotaļu daudzveidība un vingrinājumi palīdz īpaši variēt un modificēt nodarbības gaitu, piesaista uzmanību un bērnu interesi pie spēļu un mācīšanas darbībām, palīdz dažādot bērnu ikdienas dzīvi pirmsskolas izglītības iestādē un nodarbībās. Rotaļas var tikt pārveidotas atkarībā no nodarbību gaitas un bērnu aktivitātes, pēc skolotājas izvērtējuma.
Rezultātu uzlabošana eksperimentālajā grupā ir izskaidrojama ar manis piedāvātās didaktisko rotaļu sistēmas izmantošanu.
Stabils, sistemātisks darbs konkrētajā virzienā ļāva paaugstināt matemātisko zināšanu līmeni eksperimentālajā grupā, viņiem bija izveidots atbilstošs prasmju un iemaņu līmenis.
Īpašību iepazīšana ar 5-6 gadu vecuma bērniem notiek daudz veiksmīgāk aktīvās nodarbībās salīdzināšanā, grupēšanā, ģeometrisko figūru novērtēšanā, dažādu priekšmetu lieluma formas un ārēja izskata izmainīšanā un atjaunošanā. Ieteicams rotaļas, tādas kā „Krāsa un forma”, „Forma un izmērs” un citas, kurās netieši iekļautas daudzveidīgas izzināšanas darbības.
Rezultātā jāsecina, ka didaktiskās rotaļas un vingrinājumi ar matemātisko saturu ir vienkāršākā un pieejamākā mācīšanās un audzināšanas metode pirmsskolu vecuma bērniem, kas palīdz matemātisko priekšstatu veidošanai.
Ņemot vērā iepriekšminēto, var secināt, ka didaktisko rotaļu izmantošana veicina noturīgu un dziļu matemātisko priekšstatu veidošanos, pirmsskolēniem atvieglo zināšanu apguves procesu un padara to aizraujošāku un interesantāku.
…
SATURS Ievads..........................................................................................................................................5 1. Didaktiskās rotaļas matemātisko priekšstatu veidošanai analīze pedagoģiski psiholoģiskajā literatūrā 8 2. Didaktisko rotaļu ar matemātisko sarunu nozīme bērniem pirmsskolas vecumā 11 2.1 Didaktisko rotaļu veidi 14 2.2 Didaktiskās rotaļu struktūra 19 2.3 Didaktisko rotaļu organizēšana un vadīšana 21 3. Elementāro matemātisko priekšstatu veidošana pirmsskolas vecuma bērniem 23 4. Didaktisko rotaļu ar matemātisko saturu izmantošanas iespēju izpēte pirmsskolas vecuma bērniem 32 4.1 Pētījuma organizēšanas un metožu apraksts 32 4.2 Pētījuma rezultātu analīze 42 4.2.2 Kontroleksperimenta rezultātu analīze 48 4.2.3 Pētījuma rezultātu salīdzinoša analīze 54 4.3 Pētījuma rezultātā izstrādātie ieteikumi pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu attīstīšanai 56 Secinājumi 57 Izmantotās literatūras un avotu saraksts 59 Pielikums............................................................................................................................. 61 1.pielikums. Diagnosticēšanas karte .......................................................................................63 2.pielikums. Veidojošā eksperimenta posmi ...........................................................................65
- 25 - 50 gadus vecu indivīdu krāsu kombināciju uztveres īpatnības un to izmantošana āra reklāmā
- 35-50 gadus vecu valsts iestāžu darbinieku dzimumstereotipi
- Didaktiskās rotaļas 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!25 - 50 gadus vecu indivīdu krāsu kombināciju uztveres īpatnības un to izmantošana āra reklāmā
Research Papers for university22
Evaluated! -
35-50 gadus vecu valsts iestāžu darbinieku dzimumstereotipi
Research Papers for university36
-
Didaktiskās rotaļas matemātisko priekšstatu veidošanai 3-5 gadus veciem bērniem
Research Papers for university17
-
5-6 gadus vecu bērnu agresivitātes cēloņi un to metodiskie risinājumi
Research Papers for university35
-
7-8 gadus vecu bērnu runas attīstības raksturojums
Research Papers for university8