Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:650196
 
Author:
Evaluation:
Published: 28.04.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 22 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Dievmātes tēls Latvijas viduslaiku mākslā    4
  Gleznojums "Marijas kronēšana"    5
  Cilnis "Pletenberga Madonna"    5
  Melngalvju nama piedurvju akmeņi    7
  Smilšakmens "Pieta”    8
  Rīgas Lielās ģildes "Doke"    9
  Kokgriezums "Marijas nāve"    10
  Secinājumi    12
  Izmantotās literatūras sarakstas    13
  Pielikums    15
Extract

Secinājumi
Lasot dažādu uzziņu literatūru par Dievmātes tēla izplatību Viduslaiku mākslā, bieži nācās saskarties ar autoru izteikumiem, ka konkrētais darbs bijis izcils ne tikai mūsdienu Latvijas teritorija robežās, bet tiek runāts par visu Livonijas teritoriju vai Baltiju; kā arī diezgan mierīgi vilktas paralēles ar Austrumeiropas vai Ziemeļeiropas darbu līmeni. Tiesa, izteikti manāms arī ka šo darbu autori paši bieži nāk no minētajiem apgabaliem, nevis no latviešu amatnieku vidus. Nerunājot par jau darbā iztirzātajām pazīmēm, ka Dievmāte Latvijas mākslā piedzīvojusi tos pašus attīstības posmus kā citur Eiropā (varbūt vienīgi mazliet vēlāk kā Viduseiropā) sākot ar ciešanu pilnu māti kādā mazāk zināmā cilnī vai "pietā", līdz jau populārajiem un skaistajiem pusgotikas, pusrenesanses darbiem, vairāk gribas uzsvērt darbu atrašanās vietu, jeb Rīgas nozīmību, kā Livonijas metropoli. Nonākot pie atziņas, ka visi apskatīties darbi diezgan izteikti centrējušies Rīgā, meistari nākuši no citurienes un pasūtītāji bijuši Rīgas organizācijas, ir skaidrs, ka apskatot Dievmātes tēlu ārpusrīgas Latvijas viduslaiku teritorijās, nebūt nenāktos lietot tik daudz skaistus vārdus par Marijas pievilcīgo, apgaroto, seju vai harmoniskajām proporcijām. Līdz ar to galvenokārt par iespēju Latvijas sakarā runāt par tādiem ievērojamiem darbiem kā "Doke" vai "Smilšakmens pieta" varam galvenokārt pateicoties Rīgas stāvoklim Livonijas ordenī.
Prieks arī, ka tiem mākslas darbiem, kas, kaut arī vienā pilsētā, bet te tomēr saglabājušies, tiek pievērsta uzmanība, kaut vai domājot par to restaurēšanu vai atgriešanu mājās.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register