Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:360291
 
Evaluation:
Published: 19.04.2002.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Extract

Diskusija ir domu apmaiņa starp cilvēkiem, kuriem ir atšķirīgi uzskati par vienu un to pašu jautājumu; jautājuma apspriešana sapulcē, presē u.c.; strīds. Organizētas diskusijas procesā mēdz izšķirt 4 fāzes:
1.Problēmas būtības noskaidrošana;
2.Viedokļu dažādības noskaidrošana;
3.Viedokļu apspriešana;
4.Lēmumu pieņemšana.
Diskusija ir arī mācību metode. Grupas mērķtiecīga saruna, kurā iesaistās visa klase vai tās daļa, lai apmainītos domā, par kopīgu tematu. Diskutē par jautājumu (tematu), problēmu, meklējot atbildi un virzoties uz konstruktīvu problēmas atrisinājumu. Skolotāja funkcijas un kontroles pakāpei atbilst šādi četri diskusijas veidi:
1.Stingri strukturēta un virzīta atstāstīšana, lai pārbaudītu faktu atcerēšanos;
2.Vadītā diskusija, lai secīgi noskaidrotu jēdzienu izpratni;
3.Analizējošā diskusija ar radošu un kritisku pieeju problēmas risināšanai;
4.Mazo grupu diskusija – klase sadalās mazās grupās, kas uzņemas atbildību par diskusijas norisi.

Mācīšana ar diskusijas metodi īpaši veiksmīgi rada tādu sociālo kontekstu, kurā skolēni mācās ne tikai no skolotāja, bet arī cits no cita. Šī mācīšanās notiek ar sociālās mijiedarbības starpniecību: tas, ko pasaka viens skolēns, dod iespēju izpausties visu citu skolēnu, arī paša runātāja, atbildes reakcijām. Katra skolēna reakcija izraisa jaunu reakciju vilni gan skolotājā, gan citos skolēnos, gan neizteiktā, gan izteiktā veidā. Piedalās visi, vienalga, vai viņi runā vai klusē.

Jēdziens dalītā izziņa attiecas uz zināšanu, izpratnes un prasmju pastāvēšanu grupā neatkarīgi no to eksistences veidiem katrā indivīdā. Grupas dalītā izziņa apzīmē kaut ko plašāku un atšķirīgu no vienkāršas daļu kopsummas – individuālo dalībnieku izziņām. Grupa var būt spējīga atrisināt kādu problēmu, kuru viens pats nespēj atrisināt neviens tās atsevišķs loceklis. Dalībnieku idejas veidojas mijiedarbībā ar idejām un lietām, ko sagādājuši citi cilvēki. Cilvēki domā saistībā vai partnerattiecībās ar citiem.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register