Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:692221
 
Evaluation:
Published: 11.04.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 28 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Pašaprūpes izglītība    4
1.1.  Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām vajadzībām    7
1.2.  Māsu profesijas paradigmas maiņa no holistiskās uz dziļās ekoloģijas paradigmu    13
1.3.  Vides loma pacientu ar īpašām vajadzībām pašaprūpes izglītībā    15
1.4.  Dzīves jēgas nozīme pacientu ar īpašām vajadzībām pašaprūpes izglītībā    18
  Secinājumi    21
  Bibliogrāfija    22
Extract

SECINĀJUMI
1. Jēdziens Pašaprūpe sevī iekļauj visus ar veselību saistītos lēmumus, kurus cilvēks pieņem attiecībā uz sevi vai savu ģimeni. Tā ir rīcība ar mērķi saglabāt fizisko veselību un garīgo veselību.
2. Pašaprūpes veikšanas atbalstam ir būtiska loma valstīs (tai skaitā Latvijā), kuru veselības aprūpes sistēma jau ir pārslogota.
3. Viens no personas ar īpašām vajadzībām (šajā gadījumā – ar jebkāda veida muguras smadzeņu bojājumu) dzīves kvalitātes rādītājiem ir neatkarības pakāpe pašaprūpes veikšanā. Lai šī neatkarības pakāpe būtu pēc iespējas augstāka, tiks izveidota īpaša pašaprūpes izglītības programma pacientiem ar īpašām vajadzībām.
4. Par pašaprūpes izglītības programmas izveides teorētisko bāzi vislabāk izmantot Dorotejas Oremas teoriju par 8 universālajām pašaprūpes vajadzībām.
5. Pasaulē pašlaik vērojama tendence – māsas profesijas paradigmas maiņa no holistiskās un dziļās ekoloģijas paradigmu, kur tiek uzsvērta fundamentāla savstarpējā atkarība starp visām parādībām un faktu, ka visi indivīdi un sabiedrības ir iesaistīti cikliskajos dabas procesos.
6. Cilvēkiem ar īpašām vajadzībām būtiski svarīgas ir izmaiņas ekosistēmā, kas veicinātu un atvieglotu viņu iekļaušanos sabiedrībā un darba tirgū.
7. Lai cilvēks sekmīgi varētu apgūt pašaprūpes izglītības programmu, viņam jāsaskata savas dzīves jēga, jābūt atvērtam un pozitīvi noskaņotam (pēc V. Frankla – „homo patiens” skalā jāatrodas pozitīvajā dimensijā).

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1338569
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register