Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
7,49
You save:
1,12 (15%)
Discounted price*:
6,37
Purchase
Add to Wish List
ID number:223838
Author:
Evaluation:
Published: 16.01.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 41 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
  Definīcijas    6
1.  Stereotipi    7
1.1.  Individuālie un sociālie stereotipi    8
1.2.  Stereotipu funkcijas    9
1.3.  Stereotipu atbilstība realitātei    10
1.4.  Aizspriedumi    10
1.5.  Diskriminācija    11
1.6.  Stereotipu uzturēšana un maiņa    11
2.  Dzimumu stereotipi    13
2.1.  Dzimumsocializācija    13
2.2.  Dzimumu stereotipi    14
2.3.  Teorijas un dzimums    22
2.3.1.  Bioloģiskajā skatījumā    22
2.3.2.  Sociokulturālajā skatījumā    22
2.3.3.  Feminisms un dzimums    23
2.3.4.  Marksisms un dzimums    24
2.3.5.  Funkcionālisms un dzimums    24
2.3.6.  Konfliktoloģiskā perspektīva un dzimums    24
2.3.7.  Interakcionistu perspektīva un dzimums    25
3.  Stereotipi un masu informācijas līdzekļi    26
4.  Žurnālu analīze    28
4.1.  Stereotipi žurnālos    29
4.1.1.  Stereotipskie apgalvojumi žurnālos „Cosmopolitan”    29
4.2.2.  Stereotipskie apgalvojumi žurnālos „FHM”    35
4.2.  Stereotipu analīze    36
4.3.  Rakstu temati žurnālos „Cosmopolitan” un „FHM”    38
4.4.  Sieviešu attēlu daudzums žurnālā „FHM’un vīriešu attēlu daudzums „Cosmopolitan”    43
4.5.  Reklāmas žurnālā „FHM” un „Cosmopolitan”    44
  Galvenie secinājumi    46
Extract

Masu informācijas līdzekļiem pieder noteiktas tiesības, brīvības un pienākumi. Tie reizē ir gan visvieglāk pieejamās informācijas avoti un izplatītāji, kam iespējams cilvēki visvairāk uzticas, gan vissubjektīvākie ziņu nesēji, kuru sniegto informāciju var viskritiskāk vērtēt, jo galvenais jau ir pelņas gūšana. Masu saziņas līdzekļos plaši tiek apskatīti jautājumi par dzimumu vienlīdzību, par dzimumu lomām un par dzimumu stereotipiem.
Dzimumu stereotipi ir pieņēmumi par dzimumu atšķirībām, par vīriešu un sieviešu atšķirībām, ietverot uzvedību, attieksmes, lomas, intereses un psihiskās iezīmes. Vēlos noskaidrot, kā un kādi dzimumu stereotipi tiek atainoti vienos no populārākajiem Latvijas un arī visas pasaules žurnāliem - „FHM” un „Cosmopolitan”.
Tieši šos izdevumus izvēlējos, jo tie savā ziņā pārstāv, apraksta un dod padomus katrs savai pasaulei – „FHM” jeb „For Him Magazine” vīriešu pasaulei un „Cosmopolitan” sieviešu pasaulei.
Kā pētījuma objektus izvirzu žurnālus „Cosmopolitan” un „FHM”, bet pētījuma priekšmets ir dzimumu stereotipi.
Darba rezultātā vēlos pierādīt, ka šie izdevumi būtībā pārstāv divas frontes un pastiprina dzimumu nevienlīdzības ideju sabiedrībā – „FHM” rūpējas par vīriešu pašapziņas un lepnuma, varbūt arī vīrišķības celšanu, izplatot un potējot sabiedrībai stereotipus par dumjajām un parasti par iepirkšanos domājošajām sievietēm, savukārt „Cosmopolitan” darbojas tieši tādā pašā veidā, lai izceltu sievietes, atklājot vīriešus kā nekoptus, vienmēr pēc seksa alkstošus sliņķus.
Pētījuma hipotēze – žurnāli „Cosmopolitan” un „FHM” izplata un uztur dzimumu stereotipus sabiedrībā, nostādot vīriešus un sievietes pretējās pusēs. 1.Stereotipi

Stereotipi ir apkopojumi par ļaužu klasi, objektiem vai notikumiem, kuri laika gaitā kļuvuši par kultūru. Stereotipi gluži nav meli, tie ir radušies uz patiesības kodols. Katram cilvēkam ir grupa, pie kuras tas pieder un līdz ar to iegūst arī grupai piedēvētos stereotipus.1
Stereotipi piedēvē noteiktas īpašības faktiski visiem grupas locekļiem neatkarīgi no tā, cik atšķirīgas viņu īpašības varbūt ir īstenībā. Stereotipi ne vienmēr ir saistīti ar aizspriedumiem un diskrimināciju, taču tie nodrošina kognitīvu pamatu gan aizspriedumiem, gan diskriminācijai. Stereotipi apzīmējumi cilvēkam ienāk prātā automātiski un tiek izteikti bez domāšanas, kaitējot gan viņa prestižam, gan sociālajām attiecībām.2
Stereotipi atvieglo cilvēkiem atbilstošas informācijas uztveri, saglabāšanu atmiņā un izgūšanas no tās. Pastāv vecuma, dzimuma, rasu, etniskie un citi stereotipi…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,41 €
Work pack Nr. 1117629
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Dzimumu stereotipi žurnālos "FHM" un "Cosmopolitan"”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/223838

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register