Jau astoņdesmito gadu sākumā Keidža veselība strauji pasliktinājās. Viņš cieta nevien no artrīta, bet arī no išiaša (sēžas nerva iekaisums) un arteriosklerozes. Viņš cieta no triekas, kas ietekmēja viņa kreiso kāju, un 1985.gadā viņš salauza roku. 1992.gada 11.augustā, gatavojot sev un Kuninghemam vakara tēju, Keidžs piedzīvoja vēl vienu sirdtrieku, pēc kuras tika nogādāts tuvākajā slimnīcā, kurā 12.augusta rītā nomira.
Vadoties pēc viņa paša vēlmēm, Keidža ķermenis tika kremēts un viņa pelni izkaisīti Ramapū kalnos (Ramapo Montains) netālu no Stonī Pointas (Stony Point), kur komponists dzīvoja sava mūža pēdējos gados. Tā bija tā pati vieta, kur pats komponists bija izkaisījis savu vecāku pelnus. Keidžs nomira pāris nedēļas pirms savas astoņdesmitās dzimšanas dienas svinībām, ko organizēja Valters Cimmermans un Štefans Šēdlers Frankfurtē. Šis pasākums tika organizēts un noritēja kā plānots ar visu D.Tjūdora modernā ansambļa koncertu.
NOBEIGUMS.
Džons Keidžs ir bijis pastāvīgos meklējumos, vienmēr centies pilnveidot sevi, savas zināšanas un attīstīt savas komponēšanas prasmes, papildinot tās ar arvien jaunām idejām. Radošums un talants, kas piemita šim komponistam ir saglabājies un spilgti izpaužas viņa darbos. Viņš bija pirmais, kas veltīja gana lielu uzmanību klusumam 20.gadsimta mūzikā, bija kreatīvs, eksperimentējot ar klavierēm, tādā veidā radot vēl mūsdienās pielietotu klavierspēles veidu – sagatavotās klavieres, kā arī būtisks Keidža ieguldījums ir aleatoriskajā mūzikā, izmantojot hepeningu, improvizāciju, ļaujot katram skaņdarbam būt par pārsteigumu un katru reizi izskanēt citādi.
Manuprāt, Keidža šis domu gars un radošā daba ir veicināta jau bērnībā, augot ģimenē, kur tēvs arī bija izgudrotājs un mudināja dēlu eksperimentēt un darīt to, kas šķiet neiespējams. Lielā mērā Keidžš, piekritīšu Šēnbergam, bija izgudrotājs, eksperimentētājs, tajā pat laikā ar izcilām komponista dotībām, kā rezultātā ir šāda personība mums redzama mūzikas vēstures antālēs un netiek aizmirsta jau vairākus desmitus gadu.
“Kas ir muzikālāks: kravas mašīna, kas brauc garām rūpnīcai vai kravas mašīna, kas brauc garām mūzikas skolai?” /Dž. Keidžs/
…