Research Papers
Technologies
Computers, Consumer Electronics
E-komercijas jēdziens un praktiskais pielietojums-
E-komercijas jēdziens un praktiskais pielietojums
Research Papers34 Computers, Consumer Electronics, Economics, Marketing, Advertising
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 5 | |
1. | E-komercijas jēdzieni, būtība un priekšrocības | 8 |
2. | Mārketinga veidi e-komercijā | 16 |
3. | Korporatīvais Web serveris un Web lapas īpatnības | 19 |
3.1. | Banneri | 23 |
3.2. | E-pasts kā viens no mārketinga veidiem | 27 |
4. | E-veikala realizācija Internetā | 31 |
4.1. | E-veikala projekta realizācija | 31 |
4.2. | Sistēmas juridiskie jautājumi | 34 |
Secinājumi un priekšlikumi | 39 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 42 |
Ievads
Pasaulē datorindustrija vēl joprojām pieder pie vienas no nozarēm, kas attīstas ļoti strauji. Ja pirms apmēram divdesmit gadiem par datoriem bija dzirdējis tikai retais, tad nesenās tūkstošgades mijas iespējamā datorkļūda jau izsauca vispārēju ažiotāžu un pat drudžainu satraukumu attīstītākajās valstīs. Tas liecina par to, ka datori arvien vairāk un vairāk ienāk mūsu mājās un darba vietās, kur šobrīd tos izmanto nevis spēlēm un rotaļām, bet gan daudz nopietnākām vajadzībām. Datori uzņēmumos nodrošina ne tikai klientu datu, preču noliktavas vai grāmatvedības uzskaiti, bet arī vada un kontrolē reālus ražošanas procesus – ielej degvielu automašīnās, kontrolē kases automātus lielveikalos, nodrošina naudas pārskaitījumus u.tml. Datori ienākuši mūsu ikdienā un aktīvi tiek izmantoti pat tādās vietās, kur vēl nesen likās, ka tiem nav pielietojuma. Kaut vai, piemēram, pasaulē daudzās aptiekās zāles tagad tiek izvēlētas no elektroniskiem katalogiem un pasūtītas caur internetu. Tātad datoru izmantošana aizvien pieaug.
Mūsdienu uzņēmējdarbību raksturo aizvien pieaugošas izejmateriālu piegāžu iespējas, pieaugoša globālā konkurence un pieaugošas patērētāju vēlmes, kā rezultātā uzņēmumi visā pasaulē pārkārto savas struktūras un izvērtē savu darbību. Uzņēmumiem bija nepieciešama jauna vide, kurā darboties, kur būtu iespējams samazināt izmaksas un palielināt peļņu, šāda vide tika atrasta – tālredzīgākie komersanti pievērsās uzņēmējdarbībai internetā. Praksē uzņēmējdarbība interneta vidē tiek saukta par elektronisko komerciju. Līdz ar to, izmantojot interneta sniegtās iespējas, uzņēmējiem pavērusies jauna nozare, kurā iespējams gūt ievērojamu peļņu – elektroniskā komercija. Ar elektroniskās komercijas palīdzību tiek sagrauta tradicionālās uzņēmējdarbības radītā barjera starp uzņēmumu, tā piegādātājiem un klientiem, un šīm izmaiņām ir globāls raksturs. Elektroniskā komercija ļauj uzņēmumam daudz operatīvāk un elastīgāk darboties savā iekšienē, ciešāk sadarboties ar piegādātājiem, un būt daudz atsaucīgākam uz klientu prasībām un jautājumiem.
Elektroniskās komercijas izplatītākie veidi Latvijā ir uzņēmuma virtuālais veikals, kā arī interneta reklāma. Virtuālais veikals kļūst arī par uzņēmuma korporatīvo Web serveri, jeb tādu kā uzņēmuma filiāli internetā, kas paver uzņēmumam milzīgas iespējas – jaunas komunikāciju formas ar klientiem, izplatītājiem un piegādātājiem, 24 stundu darba laiku un klātbūtni pasaules tirgū. Tas viss ļauj palielināt uzņēmumiem savus biznesa apjomus un samazināt dažādas izmaksas.
Internets pilnībā atšķiras no citiem masu mēdijiem, pie kuriem esam pieraduši. Tātad arī Interneta reklāmām vajadzētu pilnībā atšķirties no tradicionālajām reklāmām. Parasti tradicionālie mēdiji sastāv no TV/radio, preses izdevumiem un parastā pasta. Prese nodod informāciju un vienlaikus cenšas piesaistīt lasītāja uzmanību ar krāsām, grafiskiem attēliem un citiem elementiem. Radio un TV nodod informāciju un izklaidē, un piedāvā dažādas emocionālas reklāmas. Tiešais pasts nesniedz neko, tikai norāda saiti, kur potenciālo klientu mēs varam ietekmēt ar vizuālajiem efektiem. Savukārt interneta apmeklētājs nav priekšmets, bet gan karalis. Viņš var izvēlēties starp neskaitāmi daudz www lapām, kuru apmeklēt, tādēļ apmeklētājam nevar uzgrūst informāciju, viņš ir jāpievelk, jāpievilina, lai tad tam varētu nodot nepieciešamo informāciju par savu preci vai pakalpojumu.
Pēc autores domām daudzi uzņēmumi Latvijā vēl nav pietiekoši informēti par Interneta tehnoloģiju un elektroniskās komercijas reālo nozīmi un iespējām uzņēmējdarbības attīstībā, tādēļ ir aktuāli apskatīt un analizēt interneta tehnoloģiju ietekmi uz uzņēmējdarbību.
Darba izklāsts ir sakārtots 4 daļās.
Pirmā nodaļa ietver sevī jēdzienu definējumu, būtību, kā arī apraksta elektroniskās komercijas priekšrocības.
Otrajā un trešajā nodaļā ir aprakstīts mārketinga veidi komercijā un Web serveri un to lapu īpatnībām.
Ceturtajā nodaļā ir dots visaptverošs izklāsts par e-veikala realizāciju internetā un sistēmas juridiskie aspekti.
Darba mērķis – izpētīt elektronisko komerciju, analizēt un novērtēt tās pielietošanas efektivitāti un izstrādāt priekšlikumus.
Darba mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi:
1. Izpētīt e-komercijas jēdzienus, to jēgu un būtību;
2. Izpētīt e-komercijas nozīmi un efektivitāti uzņēmumā;
3. Analizēt e-komercijas lomu un ietekmi organizācijas darbībā;
4. Izpētīt interneta tirgu, tā aktualitātes un ietekmējošos faktorus;
5. Noskaidrot pozitīvos momentus un trūkumus, ja uzņēmums izmanto internetu uzņēmējdarbības veikšanai;
6. Izstrādāt priekšlikumus elektroniskās komercijas jomas darbības uzlabošanai;
Ierobežotā darba apjoma dēļ nav iespējams pētīt visu interneta tirgus jomu, kā arī visas piedāvātās jomas iespējas, tādēļ tiks aplūkoti un analizēti tikai daži interneta uzņēmējdarbības veidi, kuri atlasīti pēc izplatības daudzuma internetā, respektīvi, pieprasītākie un populārākie pakalpojumi un servisi. Tika dota priekšroka tieši šādai izvēlei, jo šiem pakalpojumiem pieder ievērojamākā šī tirgus daļa. Tādējādi netiks apskatīti servisi un pakalpojumi, kas internetā ir mazāk pieprasīti vai retāk izplatīti.
Pētījuma pamatā izmantota speciālās un ekonomiskās literatūras analīze, kas apvienota ar interneta avotu analīzes metodi. Darbā izmantotas arī statistiskās analīzes metodes - datu salīdzināšana un vidējo lielumu aprēķināšana.
…
referātā ir apkopotas sekojošas tēmas: E-komercijas jēdzieni, būtība un priekšrocības, Mārketinga veidi e-komercijā, Korporatīvais Web serveris un Web lapas īpatnības,Banneri,E-pasts kā viens no mārketinga veidiem,E-veikala realizācija Internetā,E-veikala projekta realizācija, Sistēmas juridiskie jautājumi, Secinājumi un priekšlikumi ,
-
E-komercijas jēdziens un praktiskais pielietojums
Research Papers34 Computers, Consumer Electronics, Economics, Marketing, Advertising
- Inovāciju projektu jēdziens, būtība un stratēģija
- MS Excel pielietojums grāmatvedībā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Archie
Research Papers for university5
-
Latvijas Banka
Research Papers for university5
-
Uzņēmuma kredītspējas analīze
Research Papers for university21
Evaluated! -
E- komercija
Research Papers for university32
-
Lotus Notes instalācija
Research Papers for university10