Ēdienkarte ir auksto, karsto uzkodu, karsto ēdienu, saldo ēdienu, karsto, atspirdzinošo dzērienu un konditorejas izstrādājumu uzskaitījums, kas tiek piedāvāts apmeklētājiem konkrētā dienā ēdināšanas uzņēmumā. Ēdienu karte darbojas arī kā konkrētā uzņēmuma reklāma, jo tā sniedz pilnīgu informāciju par uzņēmuma piedāvājumu.
Francijā ēdienkarti dēvē par „carte”, Anglijā – par „menu”, Itālijā – par „menue” vai „lista”, bet Spānijā – „lista de platos”. Lai gan nosaukumi ir dažādi, būtība paliek viena un tā pati – informācija par izvēles iespējām. Un šīs iespējas ir dažādas, piemēram, mieloties saskaņā ar klasiskajiem principiem – priekšēdiens, galvenais ēdiens, saldais ēdiens, vai arī atbilstoši ēdienkartei jeb „a la carte”. Tas nozīmē, ka klients izvēlas no ēdienkartes ēdienus, kuru secību un salikumu nosaka viņš pats un to tad arī dara zināmu oficiantam.
Referātā plašāk tiek apskatīta ēdienkartes vēsture, to izveides principi, kāds ir ēdienkaršu iedalījums un kāda ir pareiza ēdienu secība ēdienkartēs.