Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:877843
 
Evaluation:
Published: 06.06.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Sabiedriskās ēdināšanas attīstības tendences    4
2.  Ēdināšanas uzņēmumu raksturojums    7
3.  Ēdināšanas uzņēmumu veidu raksturojums    9
4.  Ēdināšanas uzņēmumi Rīgā    11
4.1.1  Restorāns “Bergs”    11
4.1.2  “Čili pica”    12
4.1.3  “Double Coffee”    13
4.1.4  “Alus sēta”    14
4.1.5  “Depo” bārs    14
4.1.6  “Lido” atpūtas centrs    15
4.1.7  “Pūt, vējiņi”    16
4.1.8  “Skonto”    16
4.1.9  “Slāvu” restorāns    16
5.  Uzņēmumu konkurence restorānu biznesā    18
5.1  Cenu politika    18
5.2  Restorāna izvietojums    18
5.3  Ēdināšanas uzņēmuma marka, savdabīgums    19
6.  Klientu izvēles ietekmējošie faktori    20
6.1  Ēdienu kvalitāte un dažādība    20
6.2  Pieejamas cenas    21
6.3  Apkalpošana un vide.    21
7.  Veicinošie un bremzējošie faktori ēdināšanas uzņēmumos Rīgā    24
  Secinājumi un priekšlikumi    26
  Izmantotas literatūras saraksts    27
  Pielikumi    28
Extract

Pirmas ziņas par ēdināšanas nozari Latvijā

“Tika saglabājušās jau no 19. gadsimta beigām, kad visas šīs iestādes kopumā tika dēvētas par traktieriem. Tajā laikā Latvijā bija daudz un dažādas ēdināšanas iestādes ar tādiem nosaukumiem, kā, piemērām, “uzkožamu lietu pārdotava”, “ķēķis”, “pīrāgu pārdotava”, ”tējnīca”. Mūsdienās pārsvarā dominē kafejnīcas, restorāni, ātrās ēdināšanas uzņēmumi. Šis laiks tiek atzīts par Latvijas ziedu laiku, kad attīstījās kā ražošana, tā arī pakalpojumu joma un pieauga iedzīvotāju labklājība. Tad sekoja pirmais un Otrais Pasaules karš, kuru laikā tika sagrauta Latvijas ekonomika un nopostīti lielākā daļa ēdināšanas uzņēmumu. Tie sāka atdzimt tikai ap 20. gadsimta vidū, bet tad jau Latvija bija PSRS sastāvā un principi un noteikumi bija krasi mainījušies.”
[2., 7. lpp. ]

Ēdināšanas attīstības tendences pēc Latvijas neatkarības atgūšanas

“Pēc Latvijas neatkarības atgūšanas sākās lielas pārmaiņas arī ēdināšanas uzņēmumu attīstībā. Latvija pamazām sāka ienākt eiropeiskais stils, valsts pārgāja uz tirgus ekonomiku, kas krasi atšķiras no padomju laika ekonomikas principiem. Daudzi ēdināšanas uzņēmumi no valsts īpašuma pārgāja privātīpašumā, bet tie, kuri vēl darbojās pēc vecajiem standartiem, pamazām bankrotēja vai tika pārveidoti. Šodien Latvijā uzņēmumu darbības pamatā ir peļņas gūšana. Mūsdienās uzņēmējiem ir jācīnās par savu vietu tirgū un jāapsteidz konkurenti, piedāvājot savā uzņēmumā
pakalpojumus arvien augstākā līmenī. Pateicoties šai konkurencei, Latvijā un it īpaši Rīgā, ir tik daudz interesantu un modernu ēdināšanas uzņēmumu.”
[2., lpp. 7- 8]

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1179275
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register